fbpx

Chuligani na meczu II ligi koszykówki

107

Bardzo niepokojący list otrzymaliśmy wczoraj od mamy jednego z czytelników. Niestety nie jesteśmy w stanie zweryfikować informacji w nim zawartych, ale liczymy, że z Waszą pomocą uda się sprawę naświetlić.

Dobry wieczór, nazywam się XXX. Jestem mamą XXX. Często jeżdżę na mecze koszykówki, ale to co zdarzyło się 11 marca na meczu z Zagłębiem Sosnowiec to był dla mnie szok…

Pojechałam na mecz na halę do Sosnowca z młodszym synem oraz XXX. Usiedliśmy na trybunach i spokojnie oglądaliśmy mecz. Kibice obu klubów zachowywali się poprawnie, dopingowali kulturalnie, nie słyszałam haseł, które mogłyby obrażać drużynę przeciwną…

Tuż po końcowym gwizdku na nasz sektor wpadła banda zakapturzonych, ubranych w kominiarki pseudokibiców Zagłębia Sosnowiec. Zaatakowali nas znienacka. Na trybunach były kobiety i dzieci. Jeden z bandytów rzucił się na mojego syna który, aby uniknąć pobicia, zaczął uciekać w stronę wyjścia. Ja pobiegłam za nim i za bandytą, który go gonił. Inni pseudokibice wpadli w pozostałych ludzi…

Kiedy zdołałam znaleźć syna (udało mu się uciec) wróciłam na trybuny po XXX. Poszliśmy razem na boisko, gdzie zebrali się wszyscy nasi kibice. Podeszłam do stolika sędziowskiego by dowiedzieć się kto jest organizatorem meczu i odpowiada za ochronę…

Po co przyjechaliście?

Ponieważ sytuacja była bardzo stresująca (bałam się o życie i zdrowie syna) byłam zdenerwowana. Spiker meczu stwierdził, że nie będzie ze mną rozmawiał bo krzyczę i odwrócił się do mnie plecami. Organizator meczu na moje pytanie stwierdził, że nie mają profesjonalnej ochrony tylko jakieś osoby wyznaczone przez klub. I tutaj zaczęła się sytuacja ,która już całkowicie wytrąciła mnie z równowagi. Usłyszałam od organizatora meczu: PO CO PRZYJECHALIŚCIE?

Nie wiem czy to normalne zachowanie organizatora, jeżdżę na mecze od kilku lat, doping jest zawsze na poziomie, na halach są ochroniarze i nikt nie czuje się zagrożony. Organizator meczu stwierdził, że “gdyby nasi kibice nie przyjechali, to by nie było zamieszania”…

Najgorsze jest to, że Zagłębie Sosnowiec usiłuje zamieść sprawę pod dywan. Tuż po meczu na ich fan page’u pojawił się post o zwycięstwie w meczu z Pogonią, ale nikt nie napisał o incydencie z pseudokibicami. Nikt nie napisał nawet słowa przepraszam. Wszystkie posty z naszymi komentarzami zostały wykasowane, żeby nie nagłaśniać sprawy!

Uważam, że takie rzeczy należy nagłaśniać i piętnować. Nie może być tak, że przechodzimy obojętnie, bo może być tylko gorzej. Organizatorzy meczu nie poczuwają się do żadnej odpowiedzialności. Bilans: jeden z kibiców Pogoni ma złamane 3 żebra, złamany nos, skręcone kolano z naderwanymi więzadłami pobocznymi i wybitą jedynkę.

Pytam jak można nad czymś takim przejść do porządku dziennego, jak można opuszczać do takiej sytuacji i nie czuć się odpowiedzialnym. Mam nadzieję, że opiszecie Państwo cała sytuację bo takie zachowania pseudokibiców, ale i obojętność organizatorów należy piętnować.

/facebook/basket-zaglebie/

Myślę, że przy odrobinie skrupulatności i woli wyjaśnienia sprawy po stronie odpowiednich organów, świadków oraz poszkodowanego – z odnalezieniem winnych pobicia nie powinno być ŻADNEGO problemu. Co uważacie na ten temat? Kto powinien odpowiedzieć za zaistniałą sytuację oraz jak uniknąć podobnych scen w przyszłości?

Update: screen usuniętego wpisu z fanpage K.S. Pogoń Ruda Śląska:

Update 2: przed momentem otrzymaliśmy oficjalny komunikat klubu z Sosnowca skierowany do Polskiego Związku Koszykówki. Jego treść zamieszczamy w całości.

Oficjalny komunikat klubu z Sosnowca

Bardzo nam przykro z powodu incydentu, który miał miejsce w dniu 11.03.2018 r. bezpośrednio po zakończeniu meczu 2 ligi męskiej pomiędzy Zagłębiem Sosnowiec a KS Pogoń Ruda Śląska. Klub potwierdza, że grupa zamaskowanych chuliganów wtargnęła po zakończeniu meczu na halę, na której rozgrywany był w/w mecz i zaatakowała kibiców z Rudy Śląskiej, w wyniku czego jeden z przyjezdnych kibiców odniósł obrażenia.

Trudni do zidentyfikowania agresywni napastnicy, którzy nie przebywali w trakcie meczu na hali, uciekli bezpośrednio po zajściu a wezwana natychmiast Policja podjęła czynności wyjaśniające. Poszkodowanemu kibicowi z Rudy Śląskiej ratownicy medyczni udzielili pierwszej pomocy. Możemy jedynie ubolewać nad zaistniałą sytuacją, gdyż nie mieliśmy żadnego wpływu na przebieg wydarzeń zwłaszcza, że wydawało nam się, że hale na których odbywają się mecze koszykówki są wolne od przemocy.

Klub nasz dołożył wszelkiej staranności dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa kibiców. Stałymi naszymi kibicami w Sosnowcu na hali MOSiR przy ul. Żeromskiego są rodziny, przyjaciele, znajomi zawodników, młodzież szkolna, dorośli z dziećmi co powinno stwarzać atmosferę bezpieczeństwa dla zawodników i kibiców zwłaszcza,
że nigdy wcześniej nikt z zewnątrz nie wtargnął i nie zakłócił imprezy sportowej.

Wyjaśniamy, że wobec faktu iż od dwóch sezonów frekwencja na naszych meczach nigdy nie przekroczyła progu wymaganego przepisami ustawowymi, mecz nasz nie był imprezą masową w rozumieniu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych wobec powyższego nie było po stronie klubu obowiązku zapewnienia ochrony w zakresie wymaganych przepisami tej ustawy. Wydaje się także, że zajście , które miało miejsce nie wyczerpuje znamion przewinienia dyscyplinarnego w rozumieniu przepisów Regulaminu Dyscyplinarnego. Osoby, które wywołały bójkę nie były publicznością gdyż weszły na hale po zakończeniu meczu. Nie dokonano też ataku na uczestników meczu, sędziego lub komisarza.

Nie chcemy jednak uciekać od odpowiedzialności próbując wykorzystywać jakieś interpretacje prawne. Dbając o dobry wizerunek klubu i drużyny zapewniamy, że podejmiemy odpowiednie środki żeby w przyszłości nie dopuścić do podobnych zdarzeń, a poszkodowanemu zarząd klubu oraz nasi zawodnicy wyrażą szczególny gest przeprosin.

Biorąc pod uwagę fakt, ze klub nasz jest de facto klubem amatorskim , posiadającym bardzo niski budżet z trudem wystarczający na obsłużenie rozgrywek a także to, ze zgodnie z Regulaminem Dyscyplinarnym wymiar kary pieniężnej powinien być adekwatny do możliwości finansowych ukaranego, niezależnie od wątpliwości wskazanych powyżej kierujemy do Arbitra wniosek o dobrowolne poddanie się karze i nałożenie na klub kary pieniężnej w wysokości 1000 zł (jeden tysiąc złotych)

Z wyrazami szacunku, Prezes Zarządu Jarosław Turczyn

 

Dzięki za wyjaśnienia. Mam parę głupich pytań: czy podjęta zostanie próba odnalezienia sprawców zdarzenia? Nie da się? Nikt nie widział, nikt nikogo nie zna? Zapisów z kamer brak? Nikt komórki nie miał przy sobie? Przymykamy oko? Klub chce mieć spokój, żadnych waśni na trybunach, najlepiej żadnych przyjezdnych kibiców? Na policji nikt zawiadomienia nie składał? Rozejdzie się po złamanych kościach?

Niech mi to ktoś wytłumaczy. Frekwencji na meczach nie ma i jak się domyślam, nie będzie, więc po co komu te rozgrywki? Pozwolicie by chuligani rozwalili Wam koszykówkę w mieście? To nie lata dziewięćdziesiąte, obecnie policja wie jak postępować z bandytami. Trzeba tylko mieć odwagę ich wskazać.

107 comments

  1. Array ( )
    Odpowiedz

    Jak najbardziej powinno się sprawę naglosnic, takie zachowanie organizatorów jest niedopuszczalne, a cenzura to już kompletna przesada. Ja rozumiem że pewnie i tak mają problemy z zapelnieniem trybun i brak kasy na profesjonalną ochronę, ale tu chodzi o zdrowie i życie niewinnych kibiców. Podawajcie to dalej gdzie się da.

    (129)
    • Array ( )

      Choć niech Cię uściskam ” big d “. Strasznie mi przykro. To musi być trudne żyć w takiej umysłowej ciasnocie.

      (10)
    • Array ( )

      A tak serio, to co cię obchodzi że na meczu 2 ligi polskiej koszykówki na jakimś zadupiu ktoś dostał po ryju.
      Bo na przykład mi z tego powodu jest bardzo wszystko jedno.

      (-21)
  2. Array ( )
    Odpowiedz

    Taki klimat kibicowski na Śląsku, tylko dziwi mnie ze takie cos na koszykówce.
    Wiadomo, kilka lat temu bylo duzo akcji takze w tym sporcie, ale myslalem ze to juz ucichlo.. a jednak 🙂

    (-11)
    • Array ( )

      Sosnowiec to nie śląsk. Zaglebie gierkowskie powinno dostać walkowera oraz zamknięcie hali na caly sezon. Plus kara finansowa 100 tys. Pokrzywdzony kibic z pewnością odda sprawe przeciw organizatorom do sadu. Zgodnie z prawem organizator odpowiada za bezpieczenstwo imprezy.

      (11)
  3. Array ( )
    Odpowiedz

    Żenada panie redaktorku, nie macie potwierdzenia informacji, a ją rozprzestrzeniacie, zwłaszcza w czasach dużej ilości fake newsów…
    Listy do Wyborczej też były od “prawdziwych czytelników”…

    (-168)
    • Array ( [0] => administrator )

      “Drodzy Kibice, Koszykarski Klub Zagłębie Sosnowiec wystosuje w tej sprawie oficjalny komunikat, który zostanie opublikowany i przesłany do PZKosz. Jednocześnie jest nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji, z którą jako klub nie mamy nic wspólnego i prosimy o nie stawianie znaku równości na linii klub – wydarzenie. Zrobimy wszystko, aby tą sprawę wyjaśnić. Klubowy fanpage nie jest do tego odpowiednim miejscem.”

      (66)
    • Array ( )

      Czyli osoby połamane to nie potwierdzenie?
      Mój kolega był na tym meczu i to właśnie on uciekał, wiec jak nie wiesz to może się nie wypowiadaj

      (46)
    • Array ( )

      Wiesz co? Myśle że byłeś na tym meczu i jesteś kibicem zagłębia, a może nawet tym organizatorem bądz spikerem. Chłopie pomyśl

      (10)
  4. Array ( )
    Oburzony sytuacja 13 marca, 2018 at 16:57
    Odpowiedz

    Sosnowiec tam nie moze byc normalnie bylem.na wielu meczach nigdzie nie widzialem.pseudo kibicow. Moim zdaniem klub powinien poniesc kare nawet paru meczy zawieszenia z czym wiaze sie walkower nawet przeprosic nie potrafia wstyd i nic wiecej przynajmniej wiadomo gdzie nie jezdzic na mecze 🙂

    (5)
  5. Array ( )
    Odpowiedz

    Właściwie sprawa dla policji + pozew cywilny względem organizatorów i kara z PZKosz dla Zagłębia … To by było proste w normalnej lidze … U nas niestety… A grubasy działacze kombinują czemu kosz w Polsce leży – tępe dzidy

    (29)
    • Array ( )

      Jeśli twierdzisz, że to dobrze, że terroryzują rodziny zamiast pić pod blokiem to proponuję się zastanowić i poszukać ciekawszych opcji na życie

      (5)
    • Array ( )

      Zwierzęta?? Cały mecz było ok. Nie wsadzaj wszystkich w kominiarki. Tam oprócz tych kretynow byli też kibice. W każdym ( niestety! ) mieście są tacy idioci nazywający się kibolami. Ale organizator to z cywilnego powinien dostać po kieszeni. Szkoda, że w tym wszystkim najgorzej wychodzą kluby bo kibiców na trybunach mniej i kasy na funkcjonowanie też brakuje a i młodych adeptów też jak na lekarstwo.

      (-1)
  6. Array ( )
    Odpowiedz

    Witam , podziele sie swoja opinia.
    Bylem na tym meczu , to co sie stalo jest karygodne , cos takiego nie powinno miec miejsca , niestety zachowania ”kibicow” pilkarskich przenosza sie na koszykowke , co jest przykre . Rozumiem takze oburzenie kobiety ktora napisala ten list , tez nie bylbym zadowolony z zaistnialej sytuacji , aczkolwiek obecne Pani zachowanie jest lekko irytujace. Sama Pani prowokowala w komentarzach , wszedzie swoje 5 groszy trzeba wrzucic , nikt o zdrowych zmyslach nie jest z tego zajscia dumny . A dla Pani swiadomosci bo juz chyba pamiec zawodzi , obydwa fanpage usunely post , bo wylewanie zali na Facebooku nie ma sensu .
    Uwazam , ze stawianie klub=chuligani jest bezpodstawne. To co sie stalo nie powino miec miejsca , mecz nie zostal prawidlowo zabezpieczony , ale prosze mi powiedziec ile meczow 2 lidze jest zabezpieczonych ? Jest jeden ochroniarz ktory sprawdza bilety i to jest zabezpieczenie ? Tak to juz u nas jest , ze zeby bylo dobrze najpierw musi sie cos stac. Bedac pod wplywem emocji nie oczerniajmy wszystkich , bo na pewno zarzad , trenerzy , zawodnicy nie sa niczemu winni i nie sa zadowoleni z tego zajscia .

    (-16)
    • Array ( )

      Po pierwsze proszę mi opowiedzieć ,kto wykasował posty z fb ? Z tego co wiem włanie moderator ,który jest kibicem. Dlaczego jest Wam nie na rękę nagłaśnianie sprawy? To dziwne.
      Ja nie oczerniam wszystkich. Mam pretensje do organizatorów za zachowanie po zajsciu i brak jakiejkolwiek wzmianki o zajściu w poscie z opisem zwycięstwa. To słabe . A wystarczyło po prostu napisać przepraszamy i wyciągniemy konsekwencje. I tyle.

      (12)
  7. Array ( )
    Odpowiedz

    Polscy kibice ogólnie to jest wylęgarnia patologii i chuligaństwa,przemycane race na stadiony,bicie kibiców drużyny przeciwnej i to nawet tzw. “pikników” czyli rodzin z dziećmi którzy chcieli po prostu zobaczyć sobie mecz koszykówki to jest chore co ci ludzie mają w głowach,każdy się od nich odwraca i zarząd i zawodnicy mówią,że jest im przykro,że tacy ludzie nie są prawdziwymi kibicami ale wiadomo kto najwięcej kupi koszulek w drużynowym sklepiku i karnetów na sezon 😉 i to jest obrzydliwe,zobaczcie jakim neandertalczykiem potrafią być pseudokibice,w NBA potrafi kibic np. Golden State usiąść obok kibica Cleveland i jest spoko a w Polsce? już by jeden z nich zarobił kosę pod żebra lub przynajmniej sztukę na mordę,takich kibiców nigdzie nie powinno się wpuszczać,na żadne mecze.

    (21)
  8. Array ( )
    Odpowiedz

    …. i nie trzeba nic więcej mówić.
    Ja proponuje tym pseudokibicom zalegalizować ustawki najlepiej na maczety- wtedy sie sami powycinaja i będzie spokój.
    A tych co zostana do kamieniołomu

    (14)
  9. Array ( )
    Odpowiedz

    Bylam na tym meczu, to ja jestem ta XXX ktora byla z Pania, ktora napisala do GWBA. To odbylo sie tak jak w opisie. Dla mnie rowniez to byl szok gdy leci w moja strona 15 facetow w kominiarkach. Tragedia. Ani jednego ochroniarza… Ja zdazylam sie schowac za jednego z kibicow Sosnowca i uniknac pobicia. Sosnowiec powinien dostac zakaz rozgrywania meczy u siebie i ogromna kare pieniezna za brak zabezpieczenia. A mezczyzna, ktory zostal dotkliwie pobity powinien dostac od klubu odszkodowanie, poniewaz nie moze obecnie pracowac. Zeby takie rzeczy dzialy sie na meczy koszykowki 2 ligii?!

    (22)
    • Array ( )

      Ochroniarzy nie było, ponieważ mecze w II lidze koszykówki nie muszą być imprezami masowymi, w związku z czym ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych nie ma w tym przypadku zastosowania.

      Nie ma żadnych podstaw prawnych, aby poszkodowany kibic mógł domagać się odszkodowania od klubu. Co najwyżej mógłby domagać się tego od osoby, która wyrządziła mu te szkodę.

      (1)
    • Array ( )

      Zgadzam się, sytuacja fatalna i bardzo niebezpieczna. Ale zastanówmy się w jakim kierunku to zmierza… Na hali byli normalni kibice, rodziny z dziećmi. Atmosfera na meczu- super, sportowa rywalizacja i emocje. Końcówka meczu zaskoczeniem dla wszystkich, wtargniecie na hale kiboli i przerażający widok. Takie samosądy i żałosne komentarze niektórych osób nic dobrego nie wnoszą, wręcz przeciwnie. Jest to niekomfortowa sytuacja dla zawodników i sztabu szkoleniowego, jak wszyscy zawodnicy w lidze ciężko trenują i chcą osiągnąć jakiś sportowy cel a właśnie oni będą ponosić konsekwencje zamiast bandytów, którzy mają w glowie siano i czują się bezkarni. Sprawa powinna się zająć policja… I to bardzo sprawnie. Teraz pytanie co będzie w przyszłym sezonie? Przyjazd sportowców na mecz do Rudy Śląskiej i jaką macie pewność że taka sytuacja się nie powtórzy że zdwojoną siłą właśnie na waszej hali że strony “Waszych” kiboli? I jaki będziecie mieli na to wpływ?! – Żaden, Będziecie dumni? -pewnie nie, ktoś musi wymyślić rozwiązanie, żeby taka sytuacja już się nie powtórzyła ale po tych wszystkich wpisach wydaje mi się, że będzie gorzej myślę, że na początek trzeba było zacząć od naciskania policji ale teraz lawina internetu już ruszyła i trzymam kciuki, żeby taka sytuacja się nie powtórzyła bo to wszystko zmierza w zła stronę

      (1)
  10. Array ( )
    Odpowiedz

    Zacznę od tego że byłem na tym meczu. Należy oddać kibicom Zagłębia, jak i kibicom z Rudy, że prowadzili fajny, niekonfliktowy doping – była naprawde fajna atmosfera, mimo słabego widowiska na placu gry. Kibice się nie wyzywali wzajemnie, co jest uważam dużym plusem. Niestety po końcowym gwizdu, z nikąd wtargnęli bandyci w kapturach i kominiarkach, i pobiegli w stronę niczego nie apodziewających się kibiców Pogonii. Widząc to zaczęli uciekać, niestety nie wszystkim się udało – jeden dostał po twarzy, a gdy się wywrocił, dostał jeszcze ze trzy kopnięcia w głowe. A teraz sprawa najważniejsza – AGRESORÓW PRAWDOPODOBNIE WOGÓLE NIE BYŁO NA MECZU! Stwierdzam to po tym ilu ludzi było po stronie aktywnie dopigujacych drużynę Sosnowca. Było ich może z dziesięciu, zaś bandytów podczas napaści było w okolicach 20-23, podczas kiedy na sektorze gdzie Zagłębianie dopingowali aktywnie swoją drużynę, dalej byli ludzie. Podejrzenie padło, PODKREŚLAM PODEJRZENIE (czyli nic pewnego, ale mającego sensowne podłoże logiczne), że chuligani przyszli z meczu hokeja, gdzie ów drużyna przegrała, a zdenerwowani bandyci poszli dać upust emocją. Szacunek dla wszystkich kibiców potrafiących stworzyć fajną atmosfere na meczu i w kulturalny sposób dopingować swoje drużyny. I słówko do bandytów – na policje mówicie cyt.: “kurwy bez honoru”, a gdzie jest honor w atakowaniu z przewagą liczebną, ludzi którzy się niczego nie spodziewają i nie mają zamiaru obijać nikomu twarzy? Jak chcecie się bić, to róbcie to z innymi chętnymi do tego ludźmi, w miejscach gdzie osoby postronne na tym nie ucierpią (jakieś łaki, pola, lasy).
    Pozdrawiam PB 🙂

    (28)
    • Array ( )

      Nie przejmuj się kibice Pogoni z Rudy Śląskiej to zarazem kibice Górnika i Ruchu.
      Podejrzewam że teraz będzie miała dosyc szybko akcja odwetowa w której dzielni huligani z Sosnowca nie będą już mieli za przeciwników kobiet i dzieci…..

      (0)
  11. Array ( )
    Odpowiedz

    na pierwszy odstrzał do poniesienia odpowiedzialności – spiker czy tam organizator. Nie dość, że nie podkreślił neutralności, czy nawet tego, że po prostu nie ma nic wspólnego to zwyczajnie stanął po stronie pseudohomosapiensów. W takim razie jednoznaczne z tym, że się utożsamia i zgłasza na ochotnika do konsekwencji.

    Przynajmniej według tego, co wynika z opisu.

    (11)
    • Array ( )

      Najśmieszniejsze że spikerem Zagłębia jest osobą odpowiedzialną za szkolenie młodzieży przy PZKosz, tak wygląda propagowanie sportu..

      (13)
  12. Array ( )
    Odpowiedz

    Niestety, ale na meczach koszykówki pojawiają się bandyckie zachowania, które kiedys byly ohraniczone tylko do piłki nożnej. W zeszlym roku podszedłem na koszykówkę na Legii Warszawa. Jedną trybunę zajeli niestety pseudokibice (tj bandyci) Legii – z nagimi torsami, nacjonalistycznymi symbolami itp., ktorzy dodatkowo usilowali wymuszac na innych kibicach, jak ci maja kibicowac. W związku z tym moja noga juz na Legii nie postanie.

    (8)
  13. Array ( )
    Odpowiedz

    Powiem tak i nie jest to wyssane z palca, kibice, pseudokibice i jak zarząd klubu (czyli organirzatorzy) od zawsze są z sobą w kontakcie, KAŻDEGO klubu. Jeśli zarządca klubu mówi, że nie ma nic wspólnego z pseudokibicami to was okłamuje, i nie mowie tu tylko o tej konkretnej sytuacji, tylko ogólnie. Z takimi rzeczami nie ma co iść do organizatorów, bo wiadomo że będą się wykręcać. Po pierwsze nie chcą mieć u siebie “brudu”, po drugie znają tych ludzi. Tylko odrazu do PZKOSZ lub nawet sądu że organizator nie zadbał o bezpieczeństwo. Wiem co mówię, swoje lata miałem i wiem jak to wygląda. Pozdrawiam.

    (4)
  14. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie broniac nikogo… nie mogliscoe po prostu poinformowac organizatorow ze bedziecie w zorganizowanej grupie? Moze wtedy ogarnelo by jakas ochrone, bo z tego co wiem do 300 osob ochrona nie jest wymagana

    (-7)
    • Array ( )

      Ale synek co Ty gadasz? Mam się spodziewać wpierdzielu na meczu 2 ligi kosza w Polsce i prosić w związku z tym zapobiegawczo o zapewnienie ochrony? 17 lat chodzę na basket i takiej akcji nie widziałem bo to nie jest na szczęście norma na koszykówce aczkolwiek może to jest norma w Sosnowcu… anyway niech Zagłębie w końcu posypie głowę popiołem bo organizacje meczu spartolili po całości… a spiker juz w ogóle klasa.. .

      (12)
  15. Array ( )
    Byłem..widziałem 13 marca, 2018 at 19:11
    Odpowiedz

    Byłem na meczu i powiem tak..kibice z rudy byli ok 20 osobowa grupka w koszulkach i szalikach klubu.same dorosłe chłopy i śpiewali że są u siebie.Tak się nie robi.kobiet dzieci tam nie bylo..za to chłopaki kozaki solidarnie uciekali gdzie popadnie..skakali przez barierki ( tak tak to właśnie tam pan skręcił kolano). Więc trochę Pani mama pana koszykarza (Ale zagrał…heh) przesadza. Fakt faktem nie powinno się to zdarzyć Ale po co jeszcze kolorowac

    (-22)
    • Array ( )

      Nie było kobiet i dzieci? Hmm to w takim razie gdzie siedziałam? To raz.
      Po drugie ,co mieli robić jak nie uciekać? Mieli się bić z bandytami w kominiarkach?
      Po trzecie- złamał sobie żebra ,wybił jedynk3 i skręcił kolano bo skakał przez barierki?
      Słabe bardzo.

      (11)
    • Array ( )

      Chłopaki kozaki [xxx] bo nie są idiotami którzy przyszli na mecz się bić tylko kibicować, normalny człowiek jak jest w sytuacji zagrożenia tak właśnie robi

      (6)
    • Array ( )
      Byłem..widziałem 13 marca, 2018 at 23:44

      Siedziałaś za lawka gości na dole. Nikt nie bił (gonil) dzieci i kobiet. Po drugie byli pijani “byli u siebie” kozaczyli (incydent w przerwie na papierosie,powiecie że nic nie bylo) I nie myśl że uważam że dobrze się stało bo tak nie jest. To było mega słabe. Ale jest jedno “aleeee” nie bylo tak jak piszesz. A piszesz już do wszystkich ,to ty jesteś słaba. Wina leży po stronie tych idiotow co wpadli i spuscili wam łomot A nie po stronie klubu. Tak bardzo chcesz zaistnieć? Trochę Rospondku

      (-5)
    • Array ( )

      do NICK- czyli zachowanie pobitych kibiców było usprawiedliwieniem pobicia? czyli jak dziewczyna ubierze się w krotką spódnice to powiesz jej po gwałcie że to było złe, ale mogła nie prowokować?

      zmień stan umysłu, przecież osoba myśląc jak ty totalny debil!

      (3)
    • Array ( )

      do MJA: nie jestem pewien czy zrozumiałeś co napisałem, odniosłem się do słów “Byłem..widziałem” który napisał że “chłopaki kozaki solidarnie uciekali” , więc tak- uciekali bo nie przyszli na mecz się bić tylko kibicować, zamiast słowa uciekali napisałem niecenzuralne słowo dlatego zapewne są wstawione xxx

      (1)
  16. Array ( )
    Odpowiedz

    Tego nie da się czytać… Bardzo przykra sytuacja, nieszczęście ale ludzie przestańcie pisać, że było to zorganizowane tym bardziej, że od początku meczu przewaga Zagłębia była porażająca! Gdzie sens? Gdzie logika zwoływania huliganów?
    Nie brał w tym udziału ani klub ani zawodnicy!!
    A jeśli chodzi o mecze na Hali w Rudzie Śląskiej… Nie ma się czym chwalić, smród alkoholu, pijani kibice kierujący obraźliwe wyzwiska w stronę kibiców przyjezdnych a mówicie o kulturze?
    To była pierwsza taka sytuacja na meczu koszykówki i zapewne ostatnia…

    (2)
    • Array ( )

      Może i są pijani i może gadają głupoty na kibiców przyjezdnych ale nikogo nie bija z zasłoniętą twarzą. Taka różnica między Sosnowcem a Ruda

      (0)
  17. Array ( )
    Odpowiedz

    Myślę że to była grupa prawdziwych polskich patriotów, dzięki nim możemy się czuć bezpiecznie w naszym pięknym kraju. A już niedługo poznamy prawdę, no już prawie….
    Uwaga, totalne prowo, ironia i sarkazm zarazem.

    (16)
    • Array ( )

      Dobrodzieju! gdyby ktoś w takiej kominiarce po Gdyni chodził to szybko by pewnie postradał zdrowie co najmniej
      Arka ma barwy żółto-niebieskie
      biało -zielone to Lechia Gdańsk

      (1)
    • Array ( )

      julius tylko że Ci ze zdjęcia nie robią zadym na stadionach tylko chodzą na ustawki w miejsca gdzie nie ma ludzi.Bydło to osrani internauci kozaczący za monitorem a na osiedlach jak jest ciemno siedzą w domu.

      (-10)
  18. Array ( )
    Odpowiedz

    A jakby kibole do*ebali komuś w Biedronce, to matka będzie miała pretensje Jeronimo Martins? Co niby organizator miałby z tym zrobić i jak temu zapobiec? I oczywiście jak każda maDka musi zacząć historię od tego, że jest matką, tak jakby to nadawało temu zdarzeniu inne znaczenie, bo ona była z dzieckiem. Bandyci byli, są i będą i trzeba ich surowo karać zgodnie z polskim prawem, a nie oczekiwać od organizatora niemożliwego.

    (-5)
    • Array ( )

      jak niemożliwego?! organizator odpowiada za bezpieczeństwo. koniec kropka. nie kumasz tego? ale się wykazałeś… jeszcze raz powtórzę: ORGANIZATOR ODPOWIADA ZA BEZPIECZEŃSTWO TEGO CO ORGANIZUJE !!! stary… litości, jaka biedronka… może jeszcze stonka…

      (5)
    • Array ( )

      Organizator odpowiada za bezpieczeństwo. Tak, jeżeli miałbyś dostać wjeb w Biedronce to ochroniarze powinni zagwarantować ci bezpieczeństwo. Wiadomo że tak się nie stanie ale momentalnie powinni zadzwonić po policje. Kiedyś była taka sytuacja w Poznaniu w Multikinie. Na seans przyszło 20 nawalonych patologów. Interweniowała ochrona, nic nie dało. Za 15 minut przyjechała grupa szybkiego reagowania policji i pozamiatali delikwentów.

      (6)
    • Array ( )

      Jesteś synem ziobry?jak połowa tu.Karać silnych żebyśmy my słabi mogli wyjść na miasto hahah żenada.

      (-28)
    • Array ( [0] => administrator )

      smutno mi się robi jak czytam Twój komentarz kolego

      (16)
    • Array ( )

      Z tego co piszecie wynika, że:
      – za masakrę w Las Vegas odpowiada organizator koncertu, a nie koleś z kałachem,
      – za 11 września odpowiadają linie lotnicze, a nie Al Kaida,
      – za potrącenie pieszego na pasach odpowiada zarządca drogi, a nie kierowca,
      Powtarzacie slogany typu “organizator odpowiada za bezpieczeństwo i kropka” i tym samym zdejmujecie winę z bandytów. Jakim sposobem można zagwarantować, że w tłumie paru tysięcy osób nie znajdą się tacy, którzy chcą zrobić zadymę?

      (-5)
  19. Array ( )
    Odpowiedz

    Wszyscy reagujecie na emocjonalny wpis Pani robiącej zamieszanie gdzie popadnie. Pani wybitnie zainteresowanej fermentem oraz wycieraniem sobie imieniem klubu całej sytuacji. Czy potrzeba tak aż wiele wyobraźni, jesteście w jakiejś tam liczbie samych facetów. Macie koszulki, pełna identyfikacja, i na obcej hali, w miastach, które delikatnie za sobą nie przepadają śpiewacie GRAMY U SIEBIE. Śpiewacie na sędziów, ale tutaj z pewnością Zagłębie ich nie broniło. Czemu nie poruszono tematu pyskówki podczas przerwy przed halą, tutaj powstało całe zarzewie konfliktu. Cała grupa do najtrzeźwiejszych też nie należała. To nie był atak na kobiety , dzieci , a na grupę , która siedziała w rogu trybuny. Sytuacja nie miała prawa się wydarzyć i należy ją potępić , ale sam opis bardzo przejaskrawiony i tendencyjny. Zabrakło uznawanej dobrym zwyczajem komunikacji pomiędzy klubami. Dla mnie pewna grupa osób poczuła się zbyt pewnie na obcym terenie i niestety nad czym ubolewam została za to skarcona. Czasami pokora i wyobraźnia potrafią zdziałać cuda. Uprzedzając , tak byłem na tym spotkaniu.

    (0)
    • Array ( )

      Jeżeli spiewali GRAMY U SIEBIE to masz rację, kibole powinni reagować w tak dramatycznej sytuacji.

      (14)
    • Array ( )

      do Detroit – czyli zachowanie pobitych kibiców było usprawiedliwieniem pobicia? czyli jak dziewczyna ubierze się w krotką spódnice to powiesz jej po gwałcie że to było złe, ale mogła nie prowokować?

      zmień stan umysłu, przecież osoba myśląc jak ty totalny debil!

      (2)
  20. Array ( )
    Odpowiedz

    @Nba – “chłopaków”? Chyba stadionowego bydła.
    @Detroit – jesteś ubogi duchem, łagodnie mówiąc. Żadne “gramy u siebie” nie usprawiedliwia mordobicia w kominiarkach.
    Kibolskie bydło do robót przymusowych.

    (17)
    • Array ( )

      julius pewnie od nich wychaczył i może powyżywać sie za monitorem.Idz im to powiedz w oczy a nie tu sie żalisz

      (-9)
  21. Array ( )
    pominiety w drafcie 13 marca, 2018 at 21:04
    Odpowiedz

    Byłem na tym meczu. Zarzewiem konfliktu była kłótnia dwóch kibiców na temat szans Cleveland na finał wschodu ,czy Hardenowi należy się MVP, a ROTY Lonzo Ballowi. Tyle w temacie.

    (15)
  22. Array ( )
    Odpowiedz

    Mówię to jako osoba będąca na meczu i jeżdząca również na mecze wyjazdowe z drużyną koszykarzy. Taka sytuacja NIE POWINNA MIEĆ MIEJSCA ale wydaje mi się, że wśród kibiców Pogoni zabrakło ROZSĄDKU, gdyż jaka to grupa kibiców (dzieci, kobiet,matek – jakie sie tutaj przytacza ) a w rzeczywistości 15 mężczyzn ( w dużej mierze będącej pod wpływem %) krzyczy hasła GRAMY U SIEBIE!, WYZYWA SĘDZIÓW!, OBRAŻA I PRZYŚPIEWUJE PRZECIWKO ZAGŁĘBIU?! na hali, w której jeśli ( jeszcze) nie chodzi wielu kibiców to jest to klub i miasto, które KIBICAMI STOI. Więc decydując się na takie a nie inne zachowanie SPROWOKOWALI SYTUACJĘ NIE LICZĄC SIĘ Z KONSEKWENCJAMI. Jeżdząc na mecze ze swoją drużyną (do kibiców Pogoni) nie odważyłbym się na hali Wisły czy Cracovii wykrzykiwać takich haseł jak czyniliście to w S-cu. A zrzucanie winy na klub za całą sytuację jest NIE POWAŻNE, bo jaki wpływ ma klub na to co się stało.
    Wracając do sytuacji ze spikerem to czy “normalni” kibice otaczają człowieką, stawiają go pod presją mówiąc, że dadzą mu w pysk?
    Trochę więcej OBIEKTYWIZMU I POKORY

    (-4)
    • Array ( )

      Mentalność typowego Polaka – zaśpiewali nam przyśpiewkę więc zasłużyli na fizyczny łomot. Idź się koleś lecz

      (5)
    • Array ( )

      do GAL – czyli zachowanie pobitych kibiców było usprawiedliwieniem pobicia? czyli jak dziewczyna ubierze się w krotką spódnice to powiesz jej po gwałcie że to było złe, ale mogła nie prowokować?

      zmień stan umysłu, przecież osoba myśląc jak ty totalny debil! To jest właśnie mentalność kibola którą trzeba piętnować!

      (2)
  23. Array ( )
    Odpowiedz

    Ludzie lubią czasem odpłynąć. Czują się bezkarni – taka prawda. Mecze są słabe (sory, czasem się wybiorę i znowu przypominam sobie czemu tego nie śledzę) więc fajnie jest podkręcić adrenalinkę przekopując typa z ziomkami (sebixy nie potrzebują powodu). Czy to wina organizatorów? Ta. Czy to wina kibiców? Ta. Czy to wina mentalności Polaków? Ta. Czy to coś nowego w sporcie? Nie.

    (2)
  24. Array ( )
    Odpowiedz

    Admin czytałeś komentarze?Karać,zamykać za co?Za bójke gdzie nikomu nic się nie stało.Kto z nas się nie pobił na stadionach?Nie róbcie z Polski policyjnego państwa.Zadymy złe Popek patologia,Ziobra na Boga Polski.To co mamy siedzieć w garniturze i grać Chopina?

    (-23)
    • Array ( )

      “Zadymy złe Popek patologia”
      tak – to się zgadza
      a jak ktoś uważa inaczej to również jest elementem tej patologii i pisz co chcesz a tego nie zmienisz

      (13)
  25. Array ( )
    Odpowiedz

    Gal Anonim

    OBRAŻA I PRZYŚPIEWUJE PRZECIWKO ZAGŁEBIU?!
    Nic takiego miejsca nie miało. Nie dopowiadaj i nie koloryzuj. Właśnie Ty mniej trochę obiektywizmu skoro tak mocno przeanalizowałeś mecz.
    Sedziowie wg. nas stronniczo gwizdali, więc troche faktycznie bluzg w ich stronę poleciało. Jesteśmy u siebie – raz jeden zaśpiewane było.

    (2)
    • Array ( )

      Sędziowie gwizdali stronniczo??? Gościu bylo 20stoma w 1 kwarcie. Zagłębie ich zmiotlo z parkietu. Jesteśmy u siebie….hehe chyba bez paszportów byliście i trochę za dużo %%% to wy koloryzujecie,tam bylo 20 chłopa nie lebkow A te kobiety z dziećmi siedziały pod wami koło parkietu tru story

      (-4)
    • Array ( )

      ANONIM wole być elementem tej patologi,niż takim policyjnym lamusem jak Ty.

      (-18)
  26. Array ( )
    Odpowiedz

    @Nba – po pierwsze “wyhaczył”, po drugie pochodzę z Łodzi więc niestety miałem styczność z kibolską patologią. Powiem tak – kiedyś 2 do mnie wyskoczyło, bo miałem wtedy długie włosy. Nie skończyło się to dobrze dla nich 🙂

    (-1)
  27. Array ( )
    Odpowiedz

    Jeśli chodzi o dzieci to ja jako 15 latek na meczu , musiałem uciekać bo “kibic” sosnowca do mnie wystartował!

    (3)
  28. Array ( [0] => subscriber )
    Odpowiedz

    Wina zawszę leży gdzieś pośrodku, pamiętajcie o tym 😉 co nie zmienia faktu, że mleko się rozlało. Ironią jest to, że parę dni temu tłumaczyłem koledze, że koszykówka i jej kibice są bardziej cywilizowani niż koledzy od piłki kopanej, a tu taki klops.

    (6)
  29. Array ( )
    Odpowiedz

    Ze wszystkiego co się tu odstawia warto zapamiętać ten nagły wysyp wszystkich, którzy byli na meczu i w ogóle to nic się nie stało co wy wiecie itp. itd. Łatwo rozpoznać po minusach. Ruskim trollom przynajmniej płacą.

    (2)
  30. Array ( )
    Odpowiedz

    jestem z Sosnowca i jest mi po prostu WSTYD!!!!! Nie chodzę własnie dla tego na mecze koszykówki, ani piłki nożnej w Sosnowcu bo widzę jakie bydło przychodzi na mecze… wole pojechać do pobliskiej Dąbrowy Górniczej gdzie gra w eksrtaklasie MKS i w spokoju z dzieckiem obejrzeć mecz, przychodzą całe rodzicny z dziećmi i jest spokój… WSTYD Sosnowcu…WSTYD!

    (8)
  31. Array ( )
    Odpowiedz

    Do takich buraków, siejących roz… czy to na koszykówce czy na piłce nożnej, od razu bym strzelał, z ostrej amunicji!

    (2)
  32. Array ( )
    Odpowiedz

    Oczywiście kibole piłkarscy……..mecze powinny być w godzinach mszy kościelnych w niedziele wtedy każdy prawdziwy mamisynek stałby grzecznie w kościele w kolejce po wafelek…:)

    (2)
    • Array ( )

      Pyrrus twoja stara widziana jest z kibolami.a twoj stary gliniarz i nic z tym nie robi?

      (-3)
  33. Array ( )
    Odpowiedz

    Jak patrzę na zdjęcie tych debili w kominiarkach to uśmiecham się zawsze pod nosem.? I te ich wypowiedzi. Polecam obejrzeć. Pamiętny materiał Pana Wrony z TVN” Pod napięciem”. Stare czasy…ech….

    (3)
  34. Array ( )
    Odpowiedz

    Żenada! Jak chcecie pokazać swoją siłę to pokażcie ja na boisku! A jak jak nie to idźcie na mecz piłki nożnej tam pseudokibice umieja psuć sport najlepiej!!
    I chyba tylko to umieją…

    Żenada żenada na Maxa

    (2)
  35. Array ( )
    Odpowiedz

    Kobietka naglosnila sprawę, a internetowi trolle się tym zywia!Nasza porażka i tyle!Szkoda postronnych osob,jak i rodzin!U nas na Pogoni nie tak dawno tez obilismy w przerwie Zaglebie i tyle!Mecze miedzy tymi klubami jak i regionami zawsze byly od niepamietnych czasow “wysokiego ryzyka”.Jest tu prawie sto komentarzy a na meczu bylo kilkadziesiat wszystkich osob!Najwiecej do powiedzenia mają “nieobecni”!W najblizszych latach dalej bedziemy się spotykać na meczach,wiec ostatnie wydarzenia są przestrogą! !!Za bledy w pisowni przepraszam,ale z internetu,jak i telefonu mało korzystam!Zdrowia poszkodowanym!Koniec tematu!

    (-1)
  36. Array ( )
    Odpowiedz

    do redakcji: ale wiecie, że to nie był mecz Polskiej Ligi Koszykówki?

    PLK to Energa Basket Liga – ekstraklasa, a w EBL nie grają takie drużyny

    (0)
  37. Array ( )
    Pro publico bono 14 marca, 2018 at 14:59
    Odpowiedz

    Qui pro quo. Widzę, że niektórzy tutaj piszą, że kibice ze zdjęcia to kibice Arki Gdynia. Są te osoby w bardzo dużym błędzie- są to kibice Lechii Gdańsk czyli odwieczni wrogowie Arki. Tak tylko prostując, żeby nikt za takiego suchara gdzieś powtórzonego nie wyłapał i później nie miał problemu. 🙂 Wiadomo sytuacja nie powinna mieć miejsca w hali. Ale nie przewidzi się sytuacji jaka może się zdarzyć. Tym bardziej jak robi to grupa gotowych do zrobienia wszystkiego fanatyków. Mecz z początku marca, który został przerwany. 20 policjantom uciekał jeden gość a inni demolowali na ich oczach bramy. https://www.youtube.com/watch?v=SX1JXIJBMxc

    (2)
  38. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie zd cos, ale Sosonowiec tego 11 przegral u siebie mecz w finalach 1 ligi hokeja, i to w dogrywce. Nastepna gra w Toruniu, przegrywaja 3:1 to i mozgi im sie zlasowaly…

    (0)
  39. Array ( )
    Odpowiedz

    Kibice z Rudy wykazali sie brakiem wyobrazni, a normalnie mowiac glupota. Cala Polska wie jakie relacje sa pomiedzy hanysami, a Zaglebiakami, ze mozna dostac w cymbal. Gdybyscie przyjechali bez barw klubowych, nie prowadzili dopingu itd to wlos by wam z glowy nie spadl. A skoro chcieliscie zablyszczec, to nie dziwcie sie, ze sie tak skonczylo. Ta kobieta to juz zupelnie glupia, bo nie wie na jakim swiecie zyje. Dla przykladu: gdyby ktos pojechal do Rudy w barwach Zaglebia, skonczylby dokladnie tak samo, wiec uruchom kobito czasami mozgownice.

    (-5)
    • Array ( )

      Brak słów na twój komentarz. Prawo w całej Polsce jest takie samo. Możesz się ubierać jak chcesz i kibicować komu chcesz. Nikt nie ma prawa cię dotknąć.

      (1)
    • Array ( )

      @Kibic – jak tylko trochę podrośniesz sam pewnie zostaniesz takim “dzielnym wojownikiem” w kominiarce. Buziaczki! :*

      (2)
  40. Array ( )
    Odpowiedz

    @mmm ja pisze ja sprawa wyglada realnie, a Ty jak powinno byc. Prawo prawem, a zycie zyciem. Nie badz blednym rycerzem tylko przede wszystkim pomysl. Rzeczywistosc bywa bolesna dla nieswiadomych zagrozen. Nie jedzie sie w szaliku Ruchu do Zabrza i na odwrot, bo final jest przewidywalny. Myslcie, czy to zbyt wiele? Moze i prawda jest trudna, ale pisze jak jest.

    (0)

Skomentuj cessel Anuluj pisanie odpowiedzi

Gwiazdy Basketu