fbpx

Donald Trump atakuje LeBrona Jamesa, pierwsze prognozy nowego sezonu NBA

151

Witajcie, zaczynamy od wielkiego kalibru bowiem sam prezydent USA Donald Trump “napadł” wczoraj w internecie na LeBrona Jamesa:

LeBron James udzielił właśnie wywiadu najgłupszemu człowiekowi w telewizji imieniem Don Lemon. Sprawił, że LeBron wyglądał na bystrego, co nie jest łatwym zadaniem. Lubię Mike’a!

Wpis dotyczy oczywiście ostatniego materiału wyemitowanego przez stację CNN, w którym James opowiada o otwarciu własnej szkoły w Akron, podziałach rasowych w USA, uciemiężeniu Afroamerykanów niezależnie od ich statusu majątkowego i sukcesów zawodowych, nienawistnego Trumpa, który zdaniem koszykarza dzieli amerykańskie społeczeństwo.

I will always love  you

To ciekawe, niedawno oglądałem w kinie wspomnienie o Whitney Houston, znanej na całym świecie gwieździe estrady obdarzonej niesamowitym głosem. Otóż, przed wielu laty piosenkarka wspomniała w wywiadzie, że jej pierwszym zetknięciem z białymi ludźmi była praca nad filmem “Bodyguard” z Kevinem Costnerem. Do tamtej pory styczności z białymi nie miała prawie wcale, co najwyżej mówiła “dzień dobry i “dziękuję” gdy biały ekspedient obsługiwał ją w sklepie (!) Bodyguard powstał jednak dawno, bo w 1992 roku, a zmarła artystka pochodziła z typowo murzyńskiej społeczności.

Dziś mamy rok 2018 (na wypadek gdybyście się nie zorientowali) a LeBron opowiada podobne rzeczy o swoim dorastaniu:

Sport był dla mnie platformą. Dzięki koszykówce po raz pierwszy w życiu znalazłem się w otoczeniu białych ludzi. Po raz pierwszy miałem okazję na nich patrzeć, widzieć kim są oraz słuchać o czym rozmawiają. Oni mogli słuchać mnie i jak się okazało, w wielu przypadkach zostaliśmy przyjaciółmi (…) biali jedli kolację o zupełnie innej porze niż my. 18:30 ja nazywałem popołudniem, dla nich to był wieczór. Po raz pierwszy w życiu widziałem też spiżarnię. W moim domu wszystko co mieliśmy do jedzenia stało w lodówce. Przede wszystkim jednak oni żyli bez wyraźnych trosk i zmartwień. Pomyślałem sobie wtedy, że też bym tak mógł.

Czy kiedykolwiek zamierzam kandydować na prezydenta USA? Nie sądzę. Nie wiem. Gdyby jedynym alternatywnym kandydatem był Trump, w takim wypadku mógłbym. Mam jednak nadzieję, że znalazłby się ktoś bardziej odpowiedni na to stanowisko.

Us against them

Należy zadać sobie pytanie, dlaczego w mniej lub bardziej, ale jednak rozwiniętych gospodarkach świata (i to w okresie hossy) coraz częściej do władzy dochodzą “wynalazki” pokroju Trumpa, czyli kontrowersyjni populiści podsycający w społeczeństwie podziały i nienawiść. Doskonale wiemy, że analogiczna sytuacja jest u nas w kraju.

  • społeczeństwo ma poczucie, że władza ma ich w nosie, więc głosuje za (jakąkolwiek) zmianą
  • głosujemy przeciwko emigrantom albo obcej rasie, podsyca się w nas strach, kwitną ruchy nacjonalistyczne
  • media społecznościowe bardzo skutecznie nas ogłupiają i zubażają mentalnie pokazując nam wyłącznie treści, z którymi się zgadzamy, utwierdzając nas w przekonaniach, jak głupie i ograniczone by (owe przekonania) nie były. W rezultacie coraz ciężej przychodzi nam się dogadać, zjednoczyć, “powalczyć” o coś wspólnie. Każdy “mądry” każdy sobie rzepkę skrobie.

Co myślicie na ten temat? Gdzie leży granica do której mamy politykę w tyle? A może powinniśmy być jak JR Smith. Szefowie ligi zabronili mu podczas wykonywania pracy zakładać ściągacza obcej marki więc postanowił wytatuować sobie jej logo na nodze. Brawo Ty!

W obronie LeBrona postanowił stanąć 22-letni leśny wilk Karl Anthony Towns:

Postawmy sprawę jasno, Flint w stanie Michigan wciąż ma brudną wodę płynącą z kranów (problem trwa od 2014 roku) a ty się przejmujesz wywiadem człowieka, który robi dobre rzeczy dla edukacji i kolejnych pokoleń dzieciaków w swoim rodzinnym mieście? Zamknij cholerną gębę! Przestań klepać palcami w klawiaturę i zrób wreszcie coś dobrego dla tego kraju.

Relax, it’s weekend

No dobra, żeby nie było za ciężko, w końcu mamy sobotę. Podkoszowy Charlotte Hornets, utalentowany rzutowo Frank Kaminsky jak wielu ludzi w podobnym wieku, wybrał się na letni festiwal by posłuchać muzyki na żywo. W obawie przed nadmierną atencją fanów i panien spragnionych luksusowego życia, wpadł na pomysł z przebraniem. Nikt nie zwrócił uwagi, hehe.

A może ktoś rozpoznaje tego faceta? Tak, macie rację, to gładko ogolony PG-13:

Na koniec łapcie prognozy ESPN w kwestii przyszłego sezonu NBA:

WEST

  1. Warriors 58.6 zwycięstw
  2. Jazz 53.4 zwycięstw
  3. Rockets 53 zwycięstwa
  4. Nuggets 50.5 zwycięstw
  5. Timberwolves 49.6 zwycięstw
  6. Thunder 47.2 zwycięstw
  7. Pelicans 44.1 zwycięstw
  8. Blazers 42 zwycięstwa
  9. Lakers 41.2 zwycięstw
  10. Spurs 38.5 zwycięstw

EAST

  1. Raptors 55.1 zwycięstw
  2. Celtics 53.2 zwycięstw
  3. Sixers 47.8 zwycięstw
  4. Pacers 45.7 zwycięstw
  5. Bucks 45.2 zwycięstw
  6. Heat 44.8 zwycięstw
  7. Wizards 43.6 zwycięstw
  8. Pistons 39.4 zwycięstw
  9. Hornets 38.3 zwycięstw
  10. Nets 36.8 zwycięstw

Proponuję dokładniej przyjrzeć się powyższym symulacjom. Człowiek za nie odpowiedzialny (Kevin Pelton) od lat okazuje się dokładniejszy w szacunkach niż bukmacherzy Las Vegas. Na pewno cieszy wysoka prognoza Utah. Moim zdaniem Lakers jednakowoż zagrają w playoffs, a rekordy Denver i Minnesoty są istotnie przeszacowane. Co uważacie? Dobrego dnia!

151 comments

  1. Array ( )
    Odpowiedz

    Prognoza ESPN ciekawa.
    Moja prognoza:
    West:
    1. Warriors
    2. Rockets
    3. Jazz
    4. Thunder
    5. Lakers
    6. Blazers
    7. Pelicans
    8. Spurs
    9. Timberwolves
    10. Nuggets
    East:
    1. Boston
    2. Raptors
    3. Sixers
    4. Pacers
    5. Wizards
    6. Bucks
    7. Heat
    8. Pistons

    (26)
    • Array ( )

      I najgroźniejszym przeciwnikiem dla Warriors będzie Thunder. Jako jedyni mają potencjał defensywny, i (to drugorzędne) ofensywny, żeby wyeliminować ich w serii play-off.
      Boston – przy zdrowiu i formie Kyrie i Haywarda – też może powalczyć, ale będą mieli ciężko z Raptors, jeśli Leonard będzie zdrowy i chętny do gry.

      (28)
    • Array ( )

      Gratulacje ze jako jedyny narazie nie dałes się ponieść emocjom i napisałeś komentarz nie związany z polityką 😀

      (7)
    • Array ( )

      ktoś powie coś złego na prawicę – lewak
      ktoś powie coś złego na lewicę – faszysta?

      (25)
    • Array ( )

      wow… to słowo… “lewak”… używasz, a nie wie co oznacza… Amerykanin lewak… ehh…

      (-2)
    • Array ( )

      zgadzasz się z gościem, który dostał w komentarzach z 5000 minusów….
      więc, sobie przemyśl poglądy xD

      (-7)
    • Array ( )

      Anonim
      Too, że dzieciarnia dała komuś minusy nie oznacza, że ten ktoś ma złe poglądy….
      Co więcej… To, że LIZUSY LeBrona dały 5000 minusów komuś kto napisał coś złego na leBrona i się fanboye popłakały nie decyduje o tym kto ma jakie poglądy.

      (10)
    • Array ( )

      Szambo wybiło i dostało dużo poleceń. Jak widzisz adminie oraz rozsądna grupo ludzi, populizm ma się doskonale, i niestety siła oddziaływania idiotycznego określenia typu lewak jest wielka.
      Lubię obcokrajowców – lewak
      Władam trzema językami – lewak
      Pomógłbym paru dzieciakom z Syrii, niech choćby setka, czy nawet tysiąc ma coś z życia – lewak
      Widzę człowieka w drugim człowieku – lewak
      Nie obchodzę świąt z racami i wulgaryzmami – lewak
      Nie zaglądam ludziom do sypialni – lewak
      Nie udaję co tydzień, że jestem wierzący – lewak
      Wytykam oczywiste kłamstwa – lewak
      Nie jestem zwolennikiem podwójnego zaprzeczenia (USA) – lewak
      Krytykuję niespotykany w Polsce nepotyzm i korupcję w państwówce – lewak
      Ośmielam się nie szczać na konstytucję – lewak
      Szanuję więźnia oświęcimskiego – lewak
      Wolę komisję ekspertów, a nie kłamstwa specjalistów od parówek – lewak
      Lubię rzetelne newsy – lewak
      Nie gwiżdżę na cmentarzach – lewak
      Wybieram zwykłą ludzką przyzwoitość – lewak
      Nie martw się Lebron, w dobie internetu większość ludzi to motłoch, uważam, że znacznie lepiej być wśród mniejszości, która kieruje się wartościami i robić swoje nawet zostając w cieniu. Niestety szambo zawsze śmierdzi wyraźniej niż rześki, czysty strumyczek i tego smrodu trudno się pozbyć.

      (11)
  2. Array ( )
    Odpowiedz

    Szczerze, to dla mnie te szacunki są słabe. Jak Warriors znowu ma machać w sezonie tyle zwycięstw, skoro trener zapowiedział odmłodzenie składu i zaufanie w postaci większej ilości minut (żeby trzon odpoczął). Rockets też będzie się dogrywać i wątpię, żeby tak łatwo sobie radzili w sezonie. (Szczególnie z Melo w składzie). Utah jak Gobert będzie zdrowy, to uwierzę, że będą pierwsi na zachodzie. (Oby Allen wypalił!) A na wschodzie to chyba każdy może się bić o 8.

    (2)
  3. Array ( )
    Odpowiedz

    Subiektywizm w sprawach sportu jest tutaj na porządku dziennym. Widzę, że zaczęliście teraz w politykę wchodzić …

    (35)
    • Array ( )

      Anonim
      Tylko autor tekstu szerzy idiotyzm tylko dlatego, że jest za koszykarzem pisząc o koszykówce.

      Jako strona o NBA nigdy nie napiszą, że największa gwiazda tego sportu jest niepoważna bo ich zadaniem jest tą gwiazdę promowac nawet jakby zrobiła kupę na parkiecie.

      (-6)
  4. Array ( )
    Odpowiedz

    Raptors nad Celtics?! Jak kibicuje Toronto tak uwazam, ze po zmianie trenera i slynnej wymianie za duzo tam niewiadomych a Boston po powrocie Kyrie i Gordona i z Bradem na lawce powinno wymiatac a przynajmniej byc nad Raptors.

    (14)
    • Array ( )

      A Boston to nie jest niewiadoma? Zacznie grać Hayward, najdroższy zawodnik, gwiazda w swoim prime, nie ma bata – będzie wymagał, żeby móc oddać co najmniej 15 rzutów co mecz. Wróci Irving w swoim contract year, więc będzie chciał się pokazać, żeby dostać pełnego maxa w nowym kontrakcie (liczę 20 rzutów na mecz). Jak to wpłynie na rozwój Tatuma i Browna? Jeden i drugi jeśli chce się rozwijać musiałby też po ok 15 rzutów oddawać. Jakoś mi się to nie klei, komuś będą musiały statystyki siąść.

      Jasne, może się okaże, że Irving poszedł z Cavs bo nie chciał być tym drugim i zgodzi się być 4-tą opcją oddając 8 rzutów i grając po 25 minut (bo resztę będzie robił Rozier), a Hayward stwierdzi, że mając 28 lat to już jest weteranem i odda stery Tatumowi robiąc za mentora… xD

      (2)
  5. Array ( )
    Odpowiedz

    Raptors nad Celtics?! Jak kibicuje Toronto tak uwazam, ze po zmianie trenera i slynnej wymianie za duzo tam niewiadomych a Boston po powrocie Kyrie i Gordona i z Bradem na lawce powinno wymiatac a przynajmniej byc w tabeli nad Raptors.

    (3)
  6. Array ( )
    Odpowiedz

    No niestety, Trump ma rację co więcej pisać :),taaa LeBron na prezydenta już to widzę,to czemu KAT nie mówi o tym już od 2014 ??
    Jak sobie czytam cytat LeBrona o tym że dzięki koszykówce miał styczność z białymi to jakbysmy byli kosmitami z innej galaktyki ,taki zafascynowany

    (57)
    • Array ( )

      Mam identyczne odczucia. Spotkanie z białymi opisuje tak jakby odkrył nowy gatunek

      (58)
  7. Array ( )
    Odpowiedz

    Prawda jest taka, że murzyni robią z siebie ofiary losu, a rasizm w ich mniemaniu działa w jedną stronę. Skończmy z tą polityczną poprawnością! A co do Trumpa to warto wspomnieć o obniżce podatków, a nie skupiać się na jego głupich tweetach…

    (117)
    • Array ( )

      I to jedyne co możesz powiedzieć dobrego o Trumpie co?
      To że skloci przez nakładanie cła Unię i Chiny to już pewnie nie wiesz. Dowiesz się jak Ty albo ktoś z Twoich bliskich straci pracę, bo fabryka która produkowała części do samochodów w USA, teraz się zamyka, bo prezydent debil sobie wymyślił większe cło i nie opłaca się sprowadzać części z Europy.
      Bawi, choć w sumie bardziej przeraża mnie to że ludzie w Polsce, bo za granicą raczej nie bardzo, bronią i popierają Trumpa. To może być najgorszy prezydent w historii obok naszego długopis.
      Całkowicie zgadzam się z tym co Lebron mówi, jedynie to co wspominać, czarnoskorzy maja bardzo duży problem, robią z siebie ofiary rasizmu, a myślę że działa to w dwie strony.
      W każdym razie bronienie Trumpa i nazywanie Lebrona lewakiem zakrywa na skandal. Przykre jak dużo ludzi ma wyprane mózgi i popiera właśnie takich przywódców jak Trump czy nasz Długopis. Straszenie na Twitterze bomba inny kraj, wygląda jak przepychanki 12 latków, a nie prezydenta jednego z największych krajów świata.

      (-25)
    • Array ( )

      Czuć ciężkie zaczadzenie prawacką bańką medialną przyprawioną neoliberalnym siarkowodorem z odwłoka. Wyjątkowo fatalne combo. Wyjaśnij nam miszczu „prawdy” o co tam chodzi w tych obniżonych podatkach. Może jakiś cytat z Balcerowicza daj. Znasz chociaż pobieżnie historię USA? Wiesz co to rasizm wielbicielu koszykówki NBA?

      (-19)
    • Array ( )
      google; murray bookchin 4 sierpnia, 2018 at 12:38

      mniejsze podatki nie służą wszystkim a interesom bogatym to ze rośnie kapitał nie oznacza wzrostu w jakości życia ludzi, liczba ludzi poniżej progu biedy w stanach rośnie, szacuje sie ze 63 miliony amerykanów nie ma dostępu do pitnej wody z kranu, nie jest to chyba dobre co?

      (-11)
    • Array ( )

      Nie śledzę bardzo dokładnie poczynań Trumpa, ale mimo iż bywa on kontrowersyjny to jednocześnie jest szczery i mówi prosto z mostu. Nie bawi się w bycie politycznie poprawnym co w dłuższym okresie czasu nie przynosi nic dobrego. On jest preydentem USA więc dba o interes tego kraju tak jak Putin dba przede wszystkim o interes Rosji. Już teraz w Stanach powstaje sporo nowych miejsce pracy. Poza tym dogadał się z Korea Płn. Jeżeli Trump uznał, że musi nałożyć cło bo w przeciwnym wypadku deal dla USA jest nieopłacalny to może tak zrobić. On wie jak negocjować jest przecież biznesmenem. Obama w social mediach sprawiał dobre wrażenie, a tymczasem to on przechodzi do historii jako najgorszy prezydent USA. Trump myślę, że na pewno nie podzieli tego losu. Tak samo nasz AD nie będzie gorszy do Bronka Komorowskiego(tego się po prostu nie da zrobić..).

      (18)
    • Array ( )

      Obs
      Nie da? Komorowski przynajmniej przestrzegał Konstytucji i nie podpisywał wszystkiego co mu podsuną jak leci.

      (-31)
    • Array ( )

      @Groszek
      Nie podpisywał? 😀 podpisywał tylko media o tym tak nie huczały bo był swój. AD przynajmniej nie strzela takich gaf jak Komorowski i ogólnie ma lepszą prezencję(nie mam tu na myśli tuszy Bronka).

      (15)
    • Array ( )

      Prezencje? Hahah, gdzie? Gdzie on ma się prezentować jak teraz Polska ma mniej sojusznikówi i nikt nie chce z nią rozmawiać. Może ma lepsza przed TVPIS, która pewnie masz włączana 24h.
      #frajrzy

      (-9)
    • Array ( )

      Prawda taka, że większosć piszących tu o rasizmie w Stanach nie ma zielonego pojecia. Polecam ludową historię stanów zjednoczonych Howarda Zinna jako lekturę. Gwarantuję, że perspektywa sie zmienia. Te opinie tu są płytkie i anachroniczne. Nie będę stawał po żadnej stronie. Sugeruję się dokształcić.

      (13)
    • Array ( )

      @Bono
      Być może Polska ma mniej sojuszników, ale lepiej mieć kilku zaufanych i niż kilkunastu niepewnych. AD chociażby lepiej się zaprezentował w Chinach na spotkaniu z Xi Jinping’iem. Jak się Bronek zaprezentował w Japonii chyba nie trzeba przypominać. Mylisz się kolego, nie mam włączonego TVPIS 24h. Nie pamiętam kiedy ostatnio je oglądałem bo telewizji ogólnie też za dużo nie oglądam, a wiedzę czerpię z neta jak pewnie większość tutejszych osób. Nie trzeba oglądać tej stacji aby widzieć różnice pomiędzy BK, a AD na korzyść tego drugiego. Chyba że oglądasz tylko TVN to wtedy się nie dziwie że Bronka oceniasz wyżej.., tam to świat się już kończy od dwóch lat jak tylko PIS przejął władzę w Polsce. ;]

      (7)
  8. Array ( )
    Odpowiedz

    Ale minusy lecą,prawda boli 🙂
    Jak tacy mądrzy są czarni to wymiecie mi 1 kraj krórego rząd jest złożony z samych murzynów ,a kraj jest wysoko rozwinęty.
    Powodzenia !

    (11)
    • Array ( )

      >porównywanie krajów rozwijających sie i dotkniętych kolonializmem przez ostatnie kilka wieków a nastepnie rozdzielane zasilanymi konfliktami by sprzedawać bron do krajow ktore na nich sie bogaciły

      (8)
    • Array ( )

      No cóż tak to już jest że silniejszy wygrywa ,a słabszy przegrywa w tym wypadku to biali Europejczycy wygrali.
      A kraje jak USA,Kanada,Australia,Nowa Zelania były kolonizowane ale są rządzone przez białych więc są wysoko rozwinięte.
      To czemu dali się skolonizować ? tu też zaczniesz szukać wytłumaczenia dla nich że byli zacofani o kilka wieków…
      Nie wiem czemu tak bronisz ich i wszystko usprawiedliwiasz a nawet woogule nie doceniasz Europejczyków którzy stworzyli świat w którym obecnie żyjemy.

      (17)
    • Array ( )

      Po tym slabym mentorstwie politycznymna jakis czas odpuszczam sobie gwiazdy basketu. Widze ze podobnie jak na 6 graczu obrodzilo tu w lekawow ktorzy myślą ze maja monopol na wiedzę o polityce i spojrzenie ze jak ktos się z nimi nie zgadza to jest be, złym człowiekiem, ograniczonym intelektualnie albo jeszcze gorzej. Dosc mam takiej manipulacji z innych mediow zeby doświadczać tego jeszcze przy koszykowce

      (36)
  9. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie ma nic smieszniejszego niz sportowy, aktorzy i celebryci wypowiadajacy sie na temat polityki, tak jakby sława dawala im prerogatywe do wypowiadania sie na kazdy temat, nawet bez poaiadania jakiejkolwiek wiedzy na ten temat.

    Trump wynalazkiem XD czlowiek, ktory zredukowal amerykanska biurokracje w rok kadencji bardziej, niz 3 poprzednich prezydentow razem wzietych. Populistyczny to byl Obama, a nie Trump, polecam zaglebic sis troche w temat polityki zanim zaczniecie pisac bzdury nastepnym razem

    (57)
    • Array ( )

      Bycie sportowcem odbiera prawo do wyrażenia publicznie swojego zdania?
      W takim zrób proszę wykaz grup zawodowych, którym przyznajesz prawo wypowiadania się na tematy polityczne i społeczne oraz listę zawodów, która ma siedzieć cicho, przy czym podaj powód dlaczego mają tak zrobić.
      O ile mi wiadomo demokracja to system polityczny w którym każdy: biznesmen, prawnik, ogrodnik, piekarz, koszykarz, czy ktokolwiek inny ma prawo powiedzieć co sądzi o ludziach który stoją na czele ich państwa, państwa w którym mieszkają, płacą podatki, wychowują rodziny.
      Zauważyłem, że prawa część internetu posiada monopol na wyrażanie swoich opinii, wszyscy inni powinni myśleć podobnie albo się nie odzywać, bo przecież się nie znają.

      (5)
    • Array ( )

      taa… jakby pochwalił to być go kochał…

      “zredukowal amerykanska biurokracje w rok kadencji” kolejna bzdura…
      jakbyś zobaczył w jaki sposób zrobiona jest ta redukcja i jakie są tego plusy i minusy to być może inaczej gadał…

      Trump to bogaty Lepper i tyle… ja bym się wstydził mieć takiego prezydenta… a dać takiemu kody nuklearne i najpotężniejszą funkcję na świecie to juz wgl niezła akcja…

      u nas jest Marionetka, ale przynajmniej nie Burak…

      (-7)
    • Array ( )

      Normal jesteś przykładem osoby, która wyznaje zasadę “nie znam się to się wypowiem”odnośnie Lebrona. Tutaj nikt nie sugeruje, że trzeba mieć wykształcenie w danym kierunku, żeby móc się wypowiedzieć tylko, że skoro wypowiadasz się na dany temat to najpierw dowiedz się czegokolwiek, przeczytaj coś, zrób podstawowy reasearch a nie bredź głupoty tym bardziej, że jesteś przykładem dla wielu ludzi – głównie młodych na świecie, masz dużą siłę dlatego korzystaj z niej rozsądnie. I właśnie dlatego od Lebrona często wymaga się wstrzemięźliwości w wypowiedziach na tematy polityczne.

      (2)
  10. Array ( )
    Odpowiedz

    Polityka nie polega na rozdawaniu pieniędzy i dawania wszystkim wszystkiego za darmo . A niestety niewykształceni afroamerykanie tylko tego oczekują . Tramp może okazać się najlepszym prezydentem od czasu Reagana . Trzyma za gębę Rusków i Koreanców, nad Chińczykami też pracuje o ile to możliwe . Z perspektywy Polski różnie można na to patrzeć , z perspektywy Amerykanów na pewno robi dużo dobrego dla nich i myślę że bardzo pozytywnie zapisze się na łamach historii. Oczywiście w Polskich mediach przedstawiany jest jako typowy debil który tylko mur by budował , no ale to typowa propaganda . Dla mnie ochydna to jest przede wszystkim pani Clinton i jej kampania . Co do Lebrona robi dużo dobrego , chwała mu za to , ale to jest jego wybór a państwo nie ma obowiązku rozdawania pieniędzy , dawania wszystkim nowych Jordanów i innych rzeczy .
    Myślę że rzeczywiście będzie lepiej nie poruszać tutaj politycznych tematów .
    Pozdrawiam

    (56)
  11. Array ( )
    Odpowiedz

    Jak LBJ krytykuje w mediach Trumpa to jest to wolność słowa, jak Trump skrytykował LeBrona to jest to ‘bezpardonowy atak’, ot, takie czasy

    (69)
    • Array ( )

      LBJ to obywatel.
      Trump to prezydent.

      Jest różnica, kto od kogo może WYMAGAĆ…

      Jak LBJ zajmuje się krytyką to może traci na tym jest zespół w NBA… ojoj…
      Jak Trump zajmuje się krytyką to traci całe państwo, bo mógłby się zająć czymś innym…

      Prezydentem się powinno być DLA ludzi, a nie dla JAJ i FEJMU…

      (-7)
  12. Array ( )
    Odpowiedz

    Czekaj czekaj, czyli czarna społeczność USA od lat nie zrobiła kroku w stronę spójnego społeczeństwa i robią sobie podziały rasowe, z których wydostają się okazjonalnie, na przykład przy baskecie, ale to Trump jest be? Dobrze rozumiem?

    (50)
    • Array ( )

      Tak !
      Sa mniejszością więc powinni się wspasowac w kulturę większości.Bo gdyby nie ta większość to by teraz za lwami uciekali,LeBron też

      (24)
    • Array ( )
      google murray bookchin 4 sierpnia, 2018 at 12:33

      a no tak bo jak nagle biali zaczęli być bardziej otwarci po 300 latach segregacji i odcinania się od czarnych przez np nie sprzedawanie im domów na “białych” osiedlach to teraz nagle ma być wszystko ok i maja byc posłuszni bo dobry bialy pan rękę wyciagnal?

      (-10)
    • Array ( )

      ale oni nie żyli 300 lat temu tylko tu i teraz gdy to już się skończyło,to oni żyją w Ameryce kraju z białą kulturą więc są w naszym domu bo to biali zbudowali Amerkę więc i biali rządzą-logiczne

      a czemu mieliśmy być do nich otwarci co mogi nam zaoferwać – 3 krowy ?

      (0)
    • Array ( )

      Asdf – a co cię kręci w NBA? Jak biali wpasowują się w kulturę większości?

      (2)
    • Array ( )

      Ale to biali są większością ,widzę nie długo oglądasz nba ,zobacz sobie stare mecze z początku ligi na siedzeniach sami biali i na boisku też

      A tak to jestem fanem d rosa

      (-1)
  13. Array ( )
    Odpowiedz

    Najgorsze jest to ze to nie chodzi o samego lebrona tylko jakieś 90% celebrytów ,aktorów , gwiazd itp to skończeni lewacy . Gdzieś czytałem ze to nie jest tak dlatego ze są tacy głupi tylko chodzi o to żeby inni nie mogli się tez dorobić i być bogaci jak oni bo jak rządzi głupota i wysokie podatki to ciężko dla młodych ..

    (1)
  14. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie piszcie o polityce, bo się przestaniemy lubić. Piszcie o koszykówce, maratonach czy nawet o rodzinie (mi to odpowiada) ale nie piszcie o polityce, szczególnie tonem mentora: “wszyscy wiedzą…” jesteście za***iści, jestem z pokolenia “hej hej, tu NBA”, praca, duża rodzina a zaglądam do Was codziennie. Szkoda (mi) byłoby to stracić. Pozdrawiam serdecznie całą ekipę, zawsze Was popieram w komentarzach jak jakieś roszczeniowe gimby się czepiają, ale w tym przypadku będę grzmiał: ZAKAZ!!

    (50)
  15. Array ( )
    Odpowiedz

    Co jak co, ale nie mieszajmy sportu z polityką. Nie mam ochoty czytać na portalu koszykarskim kto ma jakie poglądy, bo mnie to w tej chwili nie interesuje. Chcę czytać o koszykówce. Chwalcie się poglądami w komentarzach pod postami na stronach TVN, TVP lub Gazety Wyborczej, a nie tutaj. Dziękuję, do widzenia.

    (32)
  16. Array ( )
    Odpowiedz

    Robienie ze sportowców, aktorów i celebrytów ludzi zdolnych do mieszania się w politykę XD tak jakby sława dawała im możliwość wypowiedzenia się na każdy temat, nawet na ten, który nie mają pojęcia.

    Trump wynalazkiem XD człowiek, który w roku chociażby zredukował amerykańską biurokrację bardziej niż poprzednich 3 prezydentów razem wziętym. Populistą to był Obama, człowiek, który wprowadził pierwsze obowiązkowe ubezpieczenie w kraju, w którym wolność jest najważniejszą wartością, polecam zaznajomić się trochę z tematem zanim zaczniecie pisać takie bzdury, bo wypadacie gorzej od Lebrona

    (8)
  17. Array ( [0] => subscriber )
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawey i prowokujacy jest ten wpis KATa na tweeta Trumpa. Wiekszosc ludzi nie zdaje sobie sprawy z faktu ze w postach czy tweetach prezydenta USA jest troche ukrytej prawdy, trzeba czytac uwaznie poniewaz to “rasowy rekin biznesu”. Biznes jest stricte powiazany z polityka, gdzie kluczowa role odgrywaja negocjacje oraz korzysci z nich wynikajace. Bardzo duzo ludzie nie widzi tego ze Trump przede wszystkim bedzie stawial USA na pierwszym miejscu aby odzyskal swoja renome, kosztem, no wlasnie czego? Moze tego ze wielu ludziom wysoko postawionym, celebrytom i gwiazdom nie idzie juz tak latwo robic interesow niejednokrotnie w zasiegu globalnym niz za czasow Obamy. Poniewaz Obama czesto byl tak zanym “dobrym wujkiem” ktorego poklepalo sie troche po plecach, sympatycznie sie pousmiechalo i zalatwialo sie interesy bez zadnego problemu, swietnym przykladem takich dealow sa Chiny gdzie wiele interesow przyklepal Obama poniewaz nauczeni w Sztuce Wojny chinczycy wykorzystali to ze on byl nastawiony na korzysc natychmiast, i potem sie kazdy zdziwil jak po 8-10 latach za jego prezydentury Chinyjako narod charakteryzyjacy sie cierpliwoscia urosl do rozmwiarow potegi i najwiekszej gospodarki swiata. Oczywiscie wiele czynnikow mialo tutaj wplyw jednak schemat dzialania za prezydentury Obamy byl zblizony. Z Trumpem jest tez problem taki, ze jest on bardzo nietuzinkowa postacia ktopra dziala nieszablonowo, ma myslenie “out of the box” czego wiele ludzi nie moze zdzierzyc a w szczegolnosci media ktore dzialaja na niego jak plachta na byka. Szkoda tylko ze nikt nie mowi o tym ze obecnie USA ma najnizszy wskaznik bezrobocia od ponad 10ciu lat. Wiele firm skorzystalo na ulgach i zniesieniu podatkow przez co przerzucilo swoje produkcje z Chin do USA bo zwyczajnie przestalo sie to oplacac aby produkowac gdzies indziej. Zawsze jest tak ze czesc spoleczenstwa jest zadowolona bo “kiedys” bylo lepiej, jednak jak przyjdzie nowa miotla to zaczyna byc kwas. Wszak czlowiek szybko sie przyzwyczaja do wysokich standardow zycia, a jesli ma ten standard troche obnizyc to juz pojawiaja sie problemy 😉

    (37)
    • Array ( )

      To zdecyduj się: piwnica czy spiżarnia. To nie to samo. Mam piwnicę a spiżarni nie. Jestem biały i niestety borykam się z wieloma problemami dnia codziennego. Polska to nie Stany ale Le Bron bredzi w tych polityczno-rasistowskich wypowiedziach.

      (5)
    • Array ( )

      Sorry Storm, to moja poprzednia wypowiedź nie odnosiła się do Ciebie, ale do wypowiedzi Szrona poniżej. Pozdrawiam

      (0)
  18. Array ( )
    Odpowiedz

    Ciekawe czy LeBron w ogóle wiedział, że biali ludzie istnieją.. ? a co do spiżarni to jestem biały i nie mam ?

    (24)
  19. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie wchodzcie w politykę.

    Komentarze ewidentnie jednostronne. Nie idźcie tą drogą.

    Piszczcie o baskecie, bo na tym znacie się bardzo dobrze.

    (20)
  20. Array ( )
    Odpowiedz

    Dzięki za niezły wpis. Miło wiedzieć że oprócz kosza interesujecie się czyms więcej. Malo tego, nie boicie się o tym mówić. Jak widac po komentarzach prawda w oczy kole a kazdy Polak zna sie na wszystkim. Najdziwniejsze są kompleksy pomarańczowego prezia ktory pluje jadem w około. Słaby biznesmen, słaby prezydent i slaby człowiek. Dont worry. Wahadło wychyla się raz w jedną raz w drugą stronę. Szkoda tylko że ignorancja czarnych jest dla nich atutem do chwały.

    (-12)
  21. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie lubię Trunpa, ale co do LeBrona ma rację, chłop nawet sam nie myśli co plecie. Z jednej strony gada o tym, że Trump dzieli ludzi, a sam przyznaje, że masa ludzi z afroamerykańskiego społeczeństwa nic o białaskach nie wie (?) Dobry grajek, nie ma co, wysokie IQ na boisku, ale poza nim… Okulary i ładny garnitur nikogo inteligentnym nie uczyniły.

    (34)
  22. Array ( )
    Odpowiedz

    Trump napisał to co napisał żeby znów dzielić społeczeństwo. Jest politykiem więc żyje z podziałów, nastawiania ludzi o innych poglądach przeciwko sobie. Tak robią kaczyński, tusk, merkelowa i inni z tych darmozjadów. Wykorzystują ludzi na każdym kroku, okradają itd, a ludzie dalej biją przed nimi pokłony, wierzą w ich słowa. Tragicznie smutne. Być na każdym kroku poniżanym (bo wszyscy jesteśmy poniżani przez kastę rządzącą) i dalej ich wielbić. Niestety, jesteśmy odpowiedzialni za taką sytuację. Polityk powinien bać się swoich wyborców, nie może spać spokojne, za każdy najmniejszy błąd powinien odpowiadać swoim życiem. Zwykly menel z pod sklepu jest bardziej wartościowy niż polityk.
    Wielu z czytelników tej strony jest bardzo młodych i może niezrozumieć tego co napisałem, ale jak pożyjecie trochę na tym świecie, przez decyzję jakiegoś polityka stracicie swój dobytek lub członków rodziny to zrozumiecie to co napisałem. Każdy z rządzących ma na sumieniu setki ludzi.

    (-7)
  23. Array ( [0] => subscriber )
    Odpowiedz

    Niezwykle smutne jest jakich ludzi wybraliśmy sobie do reprezentowania nas na najwyższych stanowiskach. Gdzie popełniliśmy błąd jako społeczeństwo?

    (-6)
    • Array ( )

      no to ogarnijcię dupska bo co wybory zawsze zjebiecie,a ja jeszcze nie mogę głosować

      (22)
    • Array ( )

      Powtarzasz to pytanie po każdych wyborach w ostatnich 30 prawie latach, czy dopiero ostatnie spiekły dupę i podłączyłeś się do modnego wagonika oburzenia?

      (-1)
    • Array ( [0] => subscriber )

      Szczególnie że napisał, że jeszcze nie może głosować. To pewnie od 30 lat to powtarza..

      (-1)
    • Array ( [0] => subscriber )

      Od 30 lat też nie chodzę na wybory. Ba, nawet tylu nie mam. Przerażony jestem tylko skalom wydarzeń na całym świecie, które przyczyniają się do rosnących podziałów.

      (-1)
    • Array ( )

      zacząłeś od pytania gdzie My jako społeczeństwo popełniliśmy błąd a teraz powiadasz, że jesteś tylko przerażony skalą wydarzeń na świecie, które to jakoś wyjątkowo teraz prowadzą do podziałów… Coś mi się wydaje, że poza kilkoma komunałami nie masz wiele do powiedzenia w tym temacie. Ale to dobrze, to portal o koszykówce, więc kończymy dyskusje. No offense i pozdrawiam.

      (8)
    • Array ( [0] => subscriber )

      Przecież to nie dzieje się bez przyczyny. Skala manipulacji zarówno przez media jak i polityków, czy zwykłych szarych ludzi jest niewyobrażalna. Często dajemy sobie wmówić, że czyjeś zdanie jest jedynym prawdziwym. A jeden sposób życia czy postrzegania świata jest tym właściwym. Prawda zbyt często ma odcienie szarości i potrafi połączyć różne zdania. Ostatnie lata w polityce międzynarodowej to jedna wielka skala eskalacji podziałów. Nie tylko w Polsce, nie tylko w UE, nie tylko w USA ale na całym świecie.

      Jednak nie można nie zwracać uwagi na postawy osób, które są po prostu chamskie i nieprzystające ich pozycji. Osoby na świecznikach powinny szczególnie brać na siebie odpowiedzialność za swoje słowa i czyny. Łączyć, a nie dzielić. Przyklaskiwać inicjatywom które są bezsprzecznie warte pochwały, a zwracać uwagi na czyny, które są po prostu krzywdzące.

      Nie ma co, pewnie było, jest i będzie ciężko. Zmieniają się tylko powody jaki nam są podrzucane. Może człowiek po prostu jak w tych serialach nie może mieć odrobiny spokoju w życiu. Również pozdrawiam 🙂

      (3)
  24. Array ( )
    Odpowiedz

    Panowie Naczelni: nie idźcie tą drogą. Nawet z tych skrawków politycznych opinii, które tu przedstawiacie bije ignorancja, ograniczenie horyzontów i tendencja do objaśniania świata wg schematów stworzonych w mediach. Które to schematy sami zauważacie i szkoda tylko, że sami chyba nieświadomie im ulegacie.
    Pozdrawiam i wielki szacunek za treści koszykarskie.
    ps. skąd się bierze u znanych ludzi mniemanie, że muszą się wypowiadać w sprawie polityki? Im sławniejszy, tym mniejsze ma pojęcie o czymkolwiek, czego Lebron jest najlepszym przykładem…

    (16)
  25. Array ( )
    Odpowiedz

    Troche to zabawne, ze ludzie ktorzy nie mieszkaja w stanach wypowiadaja sie na ten temat. Sa w stanach podzialy rasowe, i czesto dzielnice sa podzielone na biale i czarne wiec jesli mieszkal w czarnej dzielnicy to nie mial do czynienia nigdy z bialymi. Proste ? w stanach system wyborow jest troche inny, zabawne bo na koniec dnia trump mial mniej glosow i to jakies milion cos a i tak wygral, bo licza sie stany a nie pojedyncze glosy

    (3)
  26. Array ( [0] => subscriber )
    Odpowiedz

    Nie znam LeBrona, żeby się wypowiedzieć czy jest głupi czy nie, wygląda raczej na łebskiego gościa, ale kto wie…Trump jako prezydent przesadził…choć jako człowieka zirytowanego hejtem ze strony większości mediów i sław sportu etc to się nie dziwię, że trochę spuścił co mu leży na wątrobie, ale jak już wspomniałem nie powinien. KAT raczej nie ma racji, ponieważ takimi “drobnymi rzeczami” powinna zajmować się władza stanowa, a nawet jeszcze bardziej lokalna.
    Przy okazji, wielbiony Obama był jednym z najgorszych prezydentów USA, a drugą kadencję dostał tylko po to, żeby mógł wypłacić pieniądze z rezerw na ratowanie prywatnych banków i bankowców, więc dostał hajsy, żeby wygrać kampanie.

    (12)
  27. Array ( )
    Odpowiedz

    Dobrze lebron mówi, Trump to typowy Red neck, jest przedstawicielem ludzi którzy go wybrali, podatnych na populistyczne hasla, szukających prostych wyjść, szukających wroga.Goscia przylapali na tekscie ze lubi sobie zlapac kobiety za cip..e, a on wygrywa wybory?!? To najlepiej swiadczy o poziomie Amerykanow..podobnie jak u nas, Jędrzeja nie znał nikt zanim go zapluty karzeł nie namaścił.. BMW, bierny, bierny ale wierny..

    (-13)
  28. Array ( )
    Odpowiedz

    Trump to nie populista. To jest biznesmen który zarządza firmą o nazwie USA. I zarządza nią całkiem sprawnie. Ma w głowie interesy własnego państwa. I załatwia je bardzo sprawnie. Nie wiem czy doprowadza do podziałów. Jeżeli podziałem mają być krzyki osób żyjących za socjal a tymi którzy wypruwają flaki żeby zarobić hajs to nie jest podział.
    Prawda jest taka że biały człowiek dominuje bo jest inteligentny. Ilu wśród czarnych zostaje lekarzami, inżynierami itp. a ilu wśród białych?

    (8)
    • Array ( )

      Ale dla niego to było coś zupełnie nowego. Wyjątek nie stanowi reguły. On nie porównuje się, nie mówi kto ma lepiej… Po prostu opowiada co go na początku dziwiło… DZIURY W CAŁYM

      (2)
  29. Array ( )
    Odpowiedz

    @Mistrz Blazers nie wejdą do PlayOffs. Żadnych ruchów kadrowych wszyscy wiedzą że jedyne co mają to dwóch strzelców obwodowcyh i średniego centra. Większość dobryvh drużyn ich zje.

    (1)
  30. Array ( )
    Odpowiedz

    Śmieszy mnie to jak ludzie jadą po Trumpie bo nie jest “dobry” dla UE czy Chin xD Przecieć jest prezydentem USA, powinien robić dobrze wszystkim, co za chuk z niego, że nie robi dobrze UE xD
    Szacunek LBJ za gre ale jednak pokazuje że jest “typowym czarnuchem”.

    (14)
  31. Array ( )
    Odpowiedz

    Zostawcie politykę bo sie na niej nie znacie. Zarowno na polskiej jak i zagranicznej. Dosc rządów skorumpowanej, uwiklanej w setki afer PO. Dosc autorytetow typu Lebron czy Towns. Oni co najwyżej maja warunki fizyczne zachwycają nas gra ale więksZość z nich bez takiej fizycznosci nic by w zyciu nje zrobila. Zamiast pomoc innym ludziom pomoc zrozumieć złożoność swiata to właśnie oni dziela społeczeństwo na uciskanych czarnoskorych i zlych bialych. Nie tedy droga.

    (10)
  32. Array ( [0] => subscriber )
    Odpowiedz

    Panie Redaktorze,

    Stany Zjednoczone nie są w okresie hossy. Mierzą się z wieloma strukturalnymi problemami zarówno w polityce wewnętrznej jak i zagranicznej. Ład postzimnowojenny odszedł w niepamięć – środowisko międzynarodowe cechuje wzmożone współzawodnictwo. Przed USA stoi cały szereg wyzwań.

    Relacje między mocarstwami to zbyt skomplikowana i wielowymiarowa układanka, aby stawiać proste i ostateczne tezy, jednakże według wielu badaczy Chiny są najbardziej wymagającym i najtrudniejszym przeciwnikiem z jakim przyszło mierzyć się Ameryce. O wiele potężniejszym niż Niemcy (kaiserowskie/hitlerowskie) i ZSRS.

    (10)
  33. Array ( )
    Odpowiedz

    Autor tekstu wydaje się lekko nie zorientowanym w tematach politycznych, ekonomicznych oraz społecznych bądź jest osobą o bardzo lewicowych poglądach. Branie sobie Lebrona za jakiekolwiek źródło oraz wzór w tych tematach jest co najmniej nie poważne. Lebron nie pierwszy raz udowodnił swoją niewiedzę i niestety przykro mi to mówić (jestem kibicem LAL) ignorancję. Jest nie douczony i TAK jest to prawda nie posiada jakiejkolwiek wiedzy w temacie Polityki. Jest typowym Lewicowym “bojownikiem” o równość… Mówi o rzekomym bajkowym świecie BIAŁYCH ludzi którzy nie mają zmartwień i żyją w totalnym odrealnieniu w przeciwieństwie do czarnych. Czarni koszykarze nie widzą żadnych błędów poprzednika – Obamy. Jest to prezydent o skrajnie lewicowych poglądach którego polityka w USA oraz za granicą wyrządziła o wiele więcej szkód niż polityka Trumpa. Trump już stworzył ponad milion miejsc prac, bezrobocie spada i podatki idą w dół. Ale koszykarzom głównie się podobał fakt że był czarny oraz był cool gościem który gra w kosza. No ludzie ! proszę was! takie motywacje do sympatii względem prezydenta może mieć dziecko a nie dojrzały obywatel. Zawsze mówiono mi że koszykówka to sport akademicki dla ludzi myślących. Niestety coraz częściej zaczynam w to wątpić.

    (34)
    • Array ( )

      Rozumiem, że na tematy polityczne wypowiadać sie można dopiero po zrobieniu doktoratu z politologi, socjologii i odbyciu aplikacji radcowskiej/adwokackiej. Sam oczywiście takie tytuły naukowe posiadasz, bo jeśli nie to przestań pisać, ze ktoś nie ma prawa do wypowiedzi bo sie nie zna

      (-5)
    • Array ( )

      Tak się składa kolego NORMAL, że zgadłeś. Właśnie kończę magisterkę z jednego z kierunków o których mówisz. Także twoja zapewne dobrze przemyślana riposta nie trafiona…

      (2)
  34. Array ( )
    Odpowiedz

    Odniosę się zbiorczo do wątka politycznego. Nie widzę niczego złego w tym, że Admin (szacunek) przedstawił starcie Trumpa z Lebronem. NBA to taka organizacja, gdzie decydują UMIEJĘTNOŚCI, nie pochodzenie społeczne czy kolor skóry. Gdzie w zespole liczy się team spirit ludzi różnych kulturowo i rasowo.

    Acha, niestety dla niektórych komentujących tutaj, tak się składa, że w wyniku tych czystych umiejętności, czarnych w lidze jest ciut więcej.

    (3)
    • Array ( )

      Daj spokoj w kosza decyduja predyspozycje genetyczne ktore u czarnoskorych sa najlepsze do tego sporu a u azjatow najgorsze. Popatrz na inne sporty np piłkę nozna siatkowke pilke reczna hokej futboll amerykanski baseball i najlepsi generalnie sa biali.

      (3)
  35. Array ( )
    Odpowiedz

    Widzę, że nie tylko mi podniosło ciśnienie pisanie o polityce. Pierwszy raz od kilku lat po przeczytaniu Waszego artykułu jestem po prostu wkur…
    Błagam Was, nie idźcie tą drogą. Nawet jeśli w przyszłości będziecie mieli coś mądrego do powiedzenia.

    (9)
  36. Array ( )
    Odpowiedz

    Fajna strona była, ale to już koniec. Wczoraj kołczing dzisiaj polityka. Czuję się oszukany i potraktowany jak śmieć przez autora. Wchodzę tu po wiadomości nba, a nie po to by być opluty politycznym ściekiem. Po to jest gazeta wyborcza lub gazeta polska. BTW. ciekawe kto zapłacił za ten artykuł?

    (9)
  37. Array ( )
    Odpowiedz

    Najbardziej mnie bawią tutejsi eksperci, którzy dokładnie znają całą prawdę o rasizmie i sytuacji czarnoskórych w USA. Większość z was siedzi daleko w Polsce, kraju w którym takie problemy jeszcze nie istnieją, więc skąd bierzecie wiedzę na ten temat? Tak jak to admin opisał, z mediów społecznościowych, na których widujecie tylko treści z którymi się zgadzacie. A jeśli ktokolwiek z was widział murzyńskie dzielnice, to były to prawdopodobnie skupiska emigrantów z Afryki we Francji czy w UK. Tam sytuacja jest zupełnie inna niż w Europie, dlatego zanim rzucicie się na jakąkolwiek ze stron proponuję dowiedzieć faktycznego stanu rzeczy w Ameryce

    (0)
    • Array ( )

      A skąd kolega posiada wiedzę na temat gdzie byli i co widzieli ci którzy nie wypowiadają się pochlebnie o artykule….? Ja osobiście byłem w USA, znam ludzi którzy tam mieszkają na codzień i dalej uważam artykuł za głupi jak i opinie Lebrona za nieuzasadnione. Co do mediów społecznościowych to obserwuje obydwie strony prawą oraz lewą i oglądam obywdwie zarówno brednie Lebrona jak i często niefortunne wypowiedzi Trumpa.

      (4)
    • Array ( )

      Cvsk celnie zauważyłeś, że w Polsce nie ma problemu rasizmu bo nie ma za dużo murzynów. Myślę, że ten stan rozwarstwienia etnicznego jest słuszny. Nie ma murzynów – nie ma problemów. To nie przypadek, że Azjaci nie przeszkadzają białym ludziom, a murzynów unikają.

      (9)
  38. Array ( )
    Millwaukeszczanin 4 sierpnia, 2018 at 14:17
    Odpowiedz

    Oj z tym Trumpem to wyszło trochę że admin zna się dużo lepiej na koszu niż polityce , Trump z populizmem ma mało wspólnego często głosi tezy które nie są głaskaniem społeczeństwa jak to było za rządów ,,cool” Obamy. Większość mainstreamu jest przeciwko niemu ponieważ właśnie raczej stawia na zmiany niż image medialny jak Obama. Kolejna rzecz to że jest biały i jest mężczyzną to już stawia go na mocno przegranej pozycji dla wielu środowisk w USA. A jak reaguje na niego gospodarka ?
    Głównym motorem wzrostu w USA są wydatki konsumpcyjne. Te poszły w górę o aż 5,4 proc. rok do roku, w tym szczególnie wydatki na paliwa (+18,2 proc.), usługi finansowe (+6,2 proc.) i wyposażenie domu (+6,1 proc.). Bezrobocie spadło do najniższych poziomów od 2000 roku, zatrudnienie w ciągu roku wzrosło o 2,3 mln osób, mediana płac wzrosła do 879 dol. tygodniowo z 862 dol. rok temu, poprawiają się nastroje konsumentów.
    A Lebrona właśnie dawno temu przestałem śledzić w social media przez te jego wypowiedzi , mam wrażenie że przez to że jest jednym z liderów w koszykarskim IQ wmówił sobie że jest wielką wyrocznią i wybitną jednostką w każdej kategorii . Wszystkie rasy są równe i powinny być dumne ze swoich korzeni , historii ale także zdawać sobie sprawę z własnych grzechów czy to historycznych czy też społecznych , mam wrażenie że w USA czarnoskórzy to najwięksi rasiści . A z populizmem w naszym kraju pełna zgoda panie Adminie , PiS jak każda lewicowa ( socjalistyczna) partia ma to we krwi 🙂 rozdajemy , rozdajemy , rozdajemy .

    (13)
  39. Array ( )
    Odpowiedz

    Czyli kończymy przygodę z tą stroną 🙂 z fajnych newsów tylko o NBA gdzie możemy się spierać zaczyna się kołczing , polityka . Dzięki za wszystkie artykuły ! Unlike na FB …

    (9)
  40. Array ( )
    Odpowiedz

    Za poprzedniej władzy w Polsce była hossa? no bardzo ciekawe. Chyba dla mafii. Dopiero teraz okazuje się jak bylismy dojeni przez wszystkich.
    “Spoleczenstwo ma poczucie ze władza ma ich w nosie” – tak, to tylko przeczucie. Naprawdę ogarnij się.
    Strach przed obcą rasą? No cóż.. 3 miesiące w roku spędzam we Francji na delegacjach.
    Synu.. nie chciałbys tam mieszkać. Na pewno nie z rodziną. Współczuję tym ludziom. To co teraz dla nas jest normalne, dla nich to utopia. Agresor u czarnych to nie jakis mit. To przykre co piszę, ale tak jest.
    A Lebron. Super kolo. Mocno skupiony na czarnej społeczności. Ale jak w przypadku każdego celebryty, nie ma sensu słuchać co ma do powiedzenia na temat polityki. To są inne grupy interesów.
    Tak jak w Polsce. Lewaki dominują wśród celebrytów.

    (21)
  41. Array ( )
    Odpowiedz

    Lebron prezydentem?!
    Od razu przypomina mi się film Idiokracja. To może za 10 lat John Cena, bo też spoko facet podobno

    (5)
  42. Array ( )
    Odpowiedz

    Brawo za artykuł, a przede wszystkim za odwagę, co widać po komentarzach i proporcji “łapek” pod nimi. Róbmy swoje i zostawmy świat lepszym niż go zastaliśmy. Polityka definiuje świat, w którym żyjemy, dobrze, że o tym rozmawiamy. Adminowi dziękuję za kulturę wypowiedzi i (jak zawsze) merytorykę na wysokim poziomie

    (-2)
  43. Array ( )
    Odpowiedz

    Admin whyyy?

    Po co ci to bylo. Polityka zawsze dzieli.

    Czarni w usa to juz jest problem. W 2018 roku dalej jada na rasizmie. Dalej niektorzy jak lebron chce wmawiac, ze to wina bialych.

    Lebron sie osmiesza. Zaczyna zgrywac mentora, inteligenta. Ale nie jest nim. Jest tylko czarnym ktory chce przekonac swiat ze czarni sa tacy pokrzywdzeni.

    Brakowaloby tego zeby w jego szkole w ktorej zapewne uczniowie beda ciemnoskorzy, któryś wpadl z bronia i postrzelal. Ot pokazaloby nastawienie czarnych.

    (4)
  44. Array ( )
    Odpowiedz

    fajnie żyć w kraju gdzie dasz ludziom 250 złociszy na dzieciaka i możesz ich ruchać całą kadencję…

    przynajmniej mam ubaw z tych komentarzy… xD

    już wiem, dlaczego czasem tak trudno się z wami gada o koszu, jak w macie takie podejście do życia

    (1)
    • Array ( )

      za 500 zl nie wychowasz dziecka. Koszt to kilkaset tys zl do usamodzielnienia. Nie liczac zarywanych nocy i odpowiedzialności za jak najlepsze wychowanie. Takie pieniądze moga co najwyzej trochę pomoc

      (0)
  45. Array ( )
    Odpowiedz

    Wydaje mi się, że gospodarka USA pnie się w górę po dojściu Trumpa do władzy. Ludzie go nienawidzą dla zasady, a prawda jest taka, że nie ma specjalnie różnicy między Trumpem a Obamą. Chyba że amerykanie potrafią już tylko patrzeć przez pryzmat koloru skóry.

    (1)
  46. Array ( )
    Odpowiedz

    Z mediami fakt, xxx twory typu TVN czy Polsat oglupiaja narod totalnie. Trump? Czlowiek ktory podnosi PKB przecietnych, rofowitych amerykanow w tempie najwyzszym w historii tego kraju, pozbywa sie zasranych ciapatych i czarnych nierobow, ktorzy wbijaja do kraju tylko po zasilki i darmowe srodki na dragi – kazdemu Panstwu zycze takich tworow!!! A ze arystokracja pluje jadem no coz,wiem ja, wiesz Ty i wie lewak autor artykułu ze ten caly “czarnoskory” lebron nie dal by sobie paznokcia obciąć za życie czarnego rodaka. Coz papier i zakute mozgi przyjma wszystko co w ładnym sreberku.

    (5)
  47. Array ( )
    Odpowiedz

    Jak można być tak wielkim ignorantem w temacie polityki Stanów Zjednoczonych i wypowiadać się na łamach koszykarskiego magazynu i podpisując się bądź co bądź swoim nazwiskiem. Żenada.

    (5)
  48. Array ( )
    Odpowiedz

    I jeszcze się nie nauczyliscie jest sezon ogórkowy. Polityka, oraz najwybitniejszy koszykarz ta te ma tyka zawsze rządzi latem także Relax

    (2)
  49. Array ( )
    Zeszłoroczne predykcje ESPN 4 sierpnia, 2018 at 16:59
    Odpowiedz

    Z ciekawości spojrzałem jak Pelton przewidywał w zeszłym roku w nawiasie ile faktycznie wygrali i seed
    West
    1. Warriors 62.1 (58;2)
    2. Rockets 55.0 (65;1)
    3. Spurs 52.6 (47;7)
    4. Timberwolves 50.1 (47;8)
    5. Thunder 49.5 (48;4)
    6. Clippers 48.9 (42;10)
    7. Nuggets 47.2 (46;9)
    8. Jazz 44.7 (48;5)
    9. Pelicans 44.2 (48;6)
    10. Blazers 43.8 (49;3)
    11. Mavs 34.6 (24;13)
    12. Grizzlies 34.6 (22;14)
    13. Lakers 33.0 (35;11)
    14. Suns 30.3 (21;15)
    15. Kings 27.4 (27;12)
    East
    1. Celtics 49.4 (55;2)
    2. Cavs 49.2 (50;4)
    3. Wizards 47.5(43;8)
    4. Bucks 46.9 (44;7)
    5. Hornets 44.1 (36;10)
    6. Raptors 43.4 (59;1)
    7. Heat 42.3 (44;6)
    8. Pistons 35.1 (39;9)
    9. 76ers 33.2 (52;3)
    10. Magic 32.2 (25;14)
    11. Pacers 32.0 (48;5)
    12. Knicks 32.0 (29;11)
    13. Nets 29.5 (28;12)
    14. Bulls 28.5 (27;13)
    15. Hawks 27 (24;15)

    (7)
  50. Array ( )
    Odpowiedz

    Zeby zabieram sie za tematy polityczne polecam zdobyc wiecej wiedzy. No chyba ze chcesz zostac tym kogo sam nazywasz czyli populista. Oprocz gazet, ktore czytasz pamietaj ze istnieje jeszcze szeroko pojeta geopolityka w kaiazkach i ludziach ktorzy ja tworza, mam tu na mysli miliony doradocow tych wszystkich czolowych postaci, ktory nazywamy politykami. Nie rozumiem po co akurat Ty zabierasz sie za komentowanie skoro jak widasz wiesz tyle co przeczytasz na wp.pl.
    Gratuluje krytyki nacjonalizmu I propagowanie sciagania immigrantow. Czyzby cnota Twojej siostry nie byla Ci droga ?
    Zapominam o tym serwisie.

    (2)
  51. Array ( )
    Piotr Sitek Gruby 4 sierpnia, 2018 at 18:07
    Odpowiedz

    Wiem ze trwa gownoburza nt Lebrona i Trumpa ale mam nieco inne pytanie, nie jestem ekspertem wiec pytam ekspertów 😉 czy waszym zdaniem 76ers maja wygrać mistrzostwo? lub jazz? Poprzedni sezon tych drużyn mega mi się podobał, oglądałem trochę meczów w przerwie od pracy i fajnie grają, wyszli z cienia i w dodatku zespoły prowadzą rookie

    (2)
    • Array ( )

      Sixers są bardziej doświadczeni, ale zespołowo nie poczynili większych wzmocnienień, a nawet nieco się oslabili (odszedł wyborowy strzelec Belinelli).
      Simmons to ofensywnie bestia, ale póki nie rzuca za 2 z daleka i za 3, zatrzyma go każdy system (OKC, GSW, Boston, Raptors, Thunder czy nawet Spurs). Embiid też świetny, ciekawy, ale ma ograniczenia. Z doświadczonym dobrym ofensywnie i defensywnie centrem (np. Horford) nie dajy rady.
      2 runda play-off jak najbardziej.
      Jazz?
      Większe szanse. Dobry system, brak osłabienień, Mitchell zdaje się rozwijać, doszedł agresywny Allen, jeszcze lepiej system pozna Crowder. Mogą powalczyć z OKC i Houston o finał konferencji…

      (2)
  52. Array ( )
    Odpowiedz

    To jest niesamowite jak Twitter stał się miejscem przekazywania informacji.
    Z jednej strony sobie pomyslalem, po co te komentarze dziecinne na Twitterze, ale widać ewidentnie, że Trump tymi krótkimi informacjami próbuje sprowokować przeciwnika. Trump to stary lis pamiętajcie o tym oceniając jego poczynania .

    (2)
  53. Array ( )
    Odpowiedz

    O, widzę tu w końcu coś dla mnie! Fajnie, fajnie. Zapraszam autora artykułu i jego pochlebców na małą zadymkę pod sąd albo pałac prezydencki. Będzie sporo fajnych ludzi, nasz KOD kochany, obywatele RP, Adaś jąkała z Dominisią i Czuchnowskim, Tomek Lis i masa innych. Jak zwykle będzie nas 100 tysięcy przynajmniej, jak nie więcej… Potupiemy trochę, pokrzyczymy, poprowokujemy policjantów, a nuż się uda któremuś z naszych w mordę dostać? Może nawet krew poleci (umiejętności teatralne mile widziane, polecam poradnik Wojtka Diduszki “Zabili mnie na śmierć, cudem żyję”)? To dopiero będzie dowód przed całą miłującą praworządność międzynarodową społecznością, jak to zamordyzm wyciąga po nas swe podstępne łapy, demokracja jest gwałcona i tak dalej. Jąkała albo któryś z jego akolitów skrobnie coś do niemieckiej gazety (na który to tekst powoła się oczywiście niezawodna GW na dowód jak to nawet Niemcy widzą ogrom zła w naszym nieszczęsnym, uciemiężonym przez brunatny reżim Kaczora), przyjedzie Juncker czy inny Timmermans umartwiający się niedolą “tenkraju” nad Wisłą, Bobrem i Wieprzem… Jeszcze taka skromna prośba – jako, że chwilowo pozostaję bez środków do życia (wiecie, mściwy Ziobro spowodował, że nie mogę znaleźć nigdzie pracy), może by tak zorganizować wśród czytelników małą zbióreczkę na mnie i moje potrzeby? Takie niby-stypendium? Pozdrawiam i życzę wytrwałości w walce z reżimem, i nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej!

    P.S. To tylko głos jednego z czytelników tego portalu… Od kilku lat, zwłaszcza kiedy Enbiej Akszyn podupadło, Was miałem jako pierwszy wybór polskiej strony traktującej o NBA, nie zwracając uwagi na zarzuty o opieszałość, zajmowanie się tematami pobocznymi, czy tym podobne bzdury. Natomiast przejęcie narracji jedynej słusznej opcji politycznej, dla której każdy odbiegający choć trochę od obowiązującej demoliberalnej linii to “populista”, jest dla mnie nie do przyjęcia. Być może mój wpis jest niewiele znaczący lub po prostu śmieszny. Ale z mojej strony żółta kartka. Jeszcze raz się to powtórzy i będzie czerwona. Pomimo całej sympatii nie zamierzam przyglądać się, jak całkiem fajny portal zamienia się w “Wyborczą Basketu”…

    (10)
  54. Array ( )
    Odpowiedz

    Moglibyście skupić się na koszykówce, a nie na polityce? Bo chociażby po tym wpisie widać, że nie macie pojęcia o tym. Nazywacie za posłużnymi mediami inaczej myślących populistami, nie zauważając jak jesteście manipulowani, tyle że w białych rękawiczkach w porównaniu do takiego Trumpa na przykład, który wali jak cepem. Nie było i nie będzie prawdziwej demokracji, są tylko systemy mniej lub lepiej ją maskującą. To co roi w tej chwili Unia nie różni się w niektórych aspektach od ruchów totalitarnych. Tak samo wszelkie prawice czy jak to nazywacie populiści. Nie bronię jednej ani drugiej strony, to zawsze jest wybór między większym a mniejszym złem. Ja wybieram tych, którzy są najbardziej zbliżeni w najważniejszych dla mnie sprawach. A z rezultatem różnie bywa. Jeżeli chodzi o Lebrona- jak sie wypowiada oficjalnie na tematy polityczne, to trzeba liczyć się z reakcją. Na Trumpa pomstuje, a na Obamę, jednego z najgorszych prezydentów stanów zjednoczonych, jakoś nie, bo jest czarny (nie oszukujmy się, taki jest głównie powód-to inna forma rasizmu). Najlepsze jest to, że wypoiwada się koleś, który rocznie zarabia tyle co mała społeczność czarnoskórych nie zarobi przez całe życie. Jak pokazywali dane z dekady, to największy wzrost wynagrodzeń w stosunku do pierwszych lat mieli w USA azjaci i latynosi, czarnoskórzy słabo (biali najmniej, ale z największego pułapu startowali). Także to nie jest tak, że rasizm i czarni nic nie mogą. Jest sporo jeszcze do poprawy, ale nie przesadzajmy, to nie XVIII wiek żeby ich po plantacjach ganiali.

    (7)
  55. Array ( )
    Odpowiedz

    DEFINICJA LEWAKA – element społeczeństwa (tzw. „społeczeństwa cierń”) występujący pojedynczo lub zbiorowo, popierający lewicę, homoseksualizm i Muzykę Przeciwko Rasizmowi. Zadaniem lewaka jest kwestionowanie obecności dobrobytu i sprawiedliwości we wspólnie budowanej i regularnie opijanej Polski. Mówi się też, że “kto nie jest z nami, jest lewakiem”. Według prawaków, przeznaczeniem każdego lewaka jest zostać zmasakrowanym przez Krystynę Pawłowicz, Janusza Korwina – Mikke, Przemysława Wiplera, Rafała Ziemkiewicza, Roberta Winnickiego lub Krzysztofa Bosaka, Zbigniewa Stonogę, Wojciecha Cejrowskiego, Grzegorza Brauna oraz Maxa Kolonko.

    WYGLĄD LEWAKA – Wielu lewaków ma długie lub krótkie włosy, lub nie posiada ich w ogóle. Jeżeli chodzi o ubiór, to lewaków można najczęściej spotkać w takich kolorach jak: żółty, niebieski, pomarańczowy, czarny, czerwony, zielony, brunatny, biały, szary. Występują też wersje w innych kolorach. Lewak musi nosić jasno określone buty: trampki, halówki, glany, kozaki, kalosze, papcie, klapki, sandały, trzewiki lub chodzić boso. Niektóre lewaki mają zarost na twarzy, ale niektóre nie. Lewaka poznaje się przede wszystkim po zapachu: jeżeli jesteś prawdziwym Polakiem, to go wyczujesz. Jeżeli nie – jesteś lewakiem.

    CHARAKTERYSTYKA LEWAKA – Lewaki boją się dyskusji z Januszem Korwin – Mikke. Cechuje ich antypolonizm, antypatriotyzm, kosmopolityzm, filosemityzm, tchórzostwo i miłość do komunizmu bądź też anarchii. Czasami lewacy myślą, że chronią ich bojówki anarchistyczne Antifa, ale to bujda, bo zwykle Antifowcy skupiają się na merytorycznej i wyważonej dyskusji z nacjonalistami, neonazistami, itd. Lewak uważa, że leming jest ssakiem, gryzoniem z podrodziny nornikowatych. Ten pogląd jest dla lewaka charakterystyczny.

    ZA CO ODPOWIEDZIALNE SĄ LEWAKI – Zgodnie z wszechwiedzącym internetem lewaki są odpowiedzialne za wiele nieszczęść które dotknęły świat. Poniższa lista zawiera zaledwie 0,00000001 % tego, za co odpowiedzialne są lewaki. Zgodnie z nią lewaki są odpowiedzialne za to że:
    1) Twój szef cię wykorzystuje w pracy, 2) musisz chodzić do szkoły, 3) dinozaury wyginęły, 4) Hanka Mostowiak zginęła zabita przez kartony (bo to lewackie kartony były), 5) zgubiłeś 20 zł, 6) skończył się budyń, 7) w końcu znalazłeś swoje 20 zł, 8) i za to, że znowu zgubiłeś, 9) wybuchła II wojna światowa, 10) i za to, że się skończyła też, 11) wdepnąłeś w gówno, 12) nie zdałeś matury, 13) nie możesz znaleźć pracy dla ludzi z twoim wykształceniem, 14) skończył ci się papier toaletowy, 15) Korwin ma tak niskie wyniki w wyborach (gdyby nie lewaki miałby 110 %), 16) Małysz przestał skakać, 17) 100 % ludzi którzy piją wodę, prędzej lub później umiera, 18) Twoja ulubiona postać z „Gry o Tron” zginęła.

    (4)
  56. Array ( )
    Odpowiedz

    Z mediami fakt, xxx twory typu TVN czy Polsat oglupiaja narod totalnie. Trump? Czlowiek ktory podnosi PKB przecietnych, rofowitych amerykanow w tempie najwyzszym w historii tego kraju, pozbywa sie zasranych ciapatych i czarnych nierobow, ktorzy wbijaja do kraju tylko po zasilki i darmowe srodki na dragi – kazdemu Panstwu zycze takich tworow!!! A ze arystokracja pluje jadem no coz,wiem ja, wiesz Ty i wie lewak autor artykułu ze ten caly “czarnoskory” lebron nie dal by sobie paznokcia obciąć za życie czarnego rodaka. Coz papier i zakute mozgi przyjma wszystko co w ładnym sreberku.

    (1)
  57. Array ( )
    Odpowiedz

    Redakcjo, dziękuję za ten tekst. Trzeba te rzeczy tłumaczyć, bo są ważne. Niestety, trudno je w Polsce zrozumieć. Mieszkałem pół roku w Stanach, zwiedziłem całe historyczne Południe, odwiedziłem wiele miejsc związanych z segregacją rasową. Dzięki temu potrafię sobie wyobrazić perspektywę LBJ. Rozumiem, że nie każdy miał te możliwość. Dlatego dzięki, że te perspektywę przedstawiacie i tłumaczycie.

    (-3)
  58. Array ( )
    Odpowiedz

    Szanuje Lebrona nie za poglądy ale za wysiłek i wiarę w to co robi. Szanuje za to że za swoje poglądy płaci swoimi pieniędzmi (np. ta szkoła) a nie cudzymi. To najlepszy sposób na przekonanie rozsądnych ludzi do swoich racji. Rozumiem również prowadzącego ten blog i jego prawo do pisania o tym jak chce i o czym chce. Osobiście zaglądam tu za newsami o koszu. Sumienie wzbogacam gdzie indziej choć jest coraz trudniej bo wszedzie FB LinkedIn i tutaj wkrada się polityczna poprawność.

    A teraz pozwolę sobie na prywatne spostrzeżenia . Niestety reszta towarzystwa o sentymencie lewicowym woli krzyczeć tłuc policję płakać w telewizji chodzić w temblakach które za chwilę zdejmuje, zwodzić siebie i innych litością nad emigrantami, sami jednak nic w tym temacie nie robiąc. Czy ktoś poruszony ta krzywda sprzedał swoje kicksy ba! samochód lub wziął dodatkowa robotę i przygarnął do domu emigrantów? Pojechał na miejsce im pomagać? Zrezygnowal z urlopu i zrobił zbiórkę na ich rzecz? Tego u żadnego ze swoich znajomych na FB nie widzę. Przeciwnie jest lans drogimi wyjazdami ubraniami i wielka tania miłością dla pokrzywdzonych. Hipokryzja i dziecinada. Tanie i proste gaszenie własnego sumienia. Najlepiej aby inni zwłaszcza państwo to robilo. To myślenue w stylu: jestem szczodrym człowiekiem poświęcę pieniądze moich rodziców wuja oraz sąsiadów aby pomóc innym ( ale nie moje). co do lewactwa w USA które reprezentują demokraci ( większość Afroamerykanów na nich głosuję) to warto zwrócić uwagę na historię. Demokraci zamieszkiwali południowe stany i byli za niewolnictwem (konfederaci). Republikanie reprezentowali północ (unia) i byli za jego zniesieniem. 100 lat później potomkowie niewolników głosują za potomkami wlascicieli. To się nazywa przekręt sumień.

    (-1)
  59. Array ( )
    Odpowiedz

    James szacun, Trump i Towns przegiął. Co do analizy sytuacji w kraju zgodzę sięz punktem pierwszym, a wybuchających imigrantów nikt nie chce w swoim domu, a każdy kto ma trochę mózgu, albo nie daje się ogłupić oglądając, albo tv nie ogląda po prostu wcale

    (1)
  60. Array ( )
    Odpowiedz

    Sir Charles Barkley:
    – Kiedy pojawiam się w różnych szkołach, robię drobny eksperyment naukowy. Powiedzmy, że jestem w szkole z przewagą białych. Ilu dzieciaków chce zostać profesjonalnymi sportowcami? Mniej niż dziesięć procent podnosi rękę.

    – Pytam: „co ty chcesz robić?” Odpowiadają: „Chcę być lekarzem! Chcę być prawnikiem! Chcę być inżynierem…”. Za to kiedy mam wykład w czarnej dzielnicy, dziewięćdziesiąt procent uczniów zgłasza się, że chce zarabiać na życie sportem. Dziewięćdziesiąt procent! Czasem ktoś się odzywa, że chce być lekarzem. Wtedy jestem bardzo dumny. (…) Czarne dzieci mają wyprane mózgi. Myślą, że ich jedyna droga w życiu to przemysł rozrywkowy. Jest znacznie większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz lekarzem, niż to, że będziesz raperem, albo graczem NBA. Nasze dzieci potrzebują innych wzorców, niż tylko ludzie rozrywki i sportowcy. Przecież nie dostaną się do NBA. Nie zostaną kolejnym Jayem-Z.

    (0)
  61. Array ( )
    Odpowiedz

    Lubię ten portal, ale chyba przestanę go obserwować jeśli będziecie się mądrować na temat polityki. Słaby artykuł, może autor niech spróbuje sil w Gazecie Wyborczej…

    (-1)

Skomentuj Qba Anuluj pisanie odpowiedzi

Gwiazdy Basketu