fbpx

Ile kalorii dziennie przyjmuje center Kristaps Porzingis?

18

Bez nazwy

Wielmożny Panie P. pozwól, że zacytuję Twój niedawny wpis:

Knicks nie powinni tuczyć Porzingsa, bo to gra na alibi. Wybierali go w drafcie, bo spodobała im się jego gra z obwodu, więc niech teraz robią system, w którym Porzingis będzie mógł grać swoje. Wtedy ten wybór się zwróci, będzie miał swój sens. W obronie, owszem, będą problemy, ale Knicks musieli to wiedzieć, kiedy go brali. Sami się wkręcili w ten interes i jedyne co im pozostaje, to tak złożyć zespół, żeby Porzingis mógł skorzystać ze swoich naturalnych walorów.

1

Toni Kukoc w Europie był wirtuozem, czarodziejem. Kiedy przyjechał do Stanów, Bulls stwierdzili, że trzeba go wzmocnić fizycznie. Zamiast przepisać mu trening na siłę, postawili na zwiększenie wagi. Kukoc nie był więc silniejszy, ale za to zrobił się 10 kg cięższy, stracił swoją lekkość i zamiast czarować, został gościem od przepychania się pod koszem. Owszem, wygrał kilka pierścieni, ale z magika koszykówki nic nie pozostało, albo pozostały tylko przebłyski.

1

Teraz Knicks [czyli notabene Phil Jackson, co też wiele tłumaczy] tuczą Porzingsa. Efekt będzie ten sam, aczkolwiek możliwe, że wreszcie ktoś tam powie “do widzenia” kilku nieudacznikom i zatrudni kogoś, kto ułoży system pod maksymalizację zawodników.

1

Tyle miał do powiedzenia nasz ekspert. Zgadzacie się? Tymczasem Knicks zaordynowali 216-centymetrowemu Łotyszowi dietę składającą się z 5 tysięcy kalorii dziennie. Chcecie wiedzieć co pojada? Oto rozpiska:

kp

Docelowo ma być 5 tysięcy kalorii, w tym momencie Porzingis przyjmuje około 4 tysięcy. Czy to dużo?

Spróbujmy może określić zapotrzebowanie energetyczne zawodnika. Popularny w literaturze żywieniowej wzór na obliczenie podstawowego zapotrzebowania człowieka na kalorie to:

9,99 * waga (100) + 6,25 * wzrost (216) – 4,92 * wiek (20) = 999 +  1350 – 98,4 = 2250,6

2250 kalorii -> potrzebuje Kristaps by utrzymać podstawowe funkcje życiowe, tyle kalorii jego organizm spali przez cały dzień w pozycji leżącej…

CZYTAJ DALEJ >>

1 2

Ostatnie Wpisy

18 comments

  1. Array ( )
    Odpowiedz

    Kurde, jak dla mnie 4000 kalorii to i tak mało. Ja przy wzroście 185cm i 76kg wagi trenując wioślarstwo w okresie zimowym jadam zazwyczaj 3000-3200 kalorii. Suchar z niego będzie.

    (4)
  2. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe burningPL
    Odpowiedz

    Brawo za artykuł o tematyce, o której ciężko uzyskać informacje. Bardzo rzeczowy, elegancki, powtórzę kogośtam u góry- najwyższy poziom. Czasem trzeba Was docenić, oprócz narzekania. 😀

    (7)
  3. Array ( )
    Odpowiedz

    Pamiętajcie, że to NBA i dosyć “lewacka” polityka antydopingowa. Nie będzie rósł jak trzeba to go wspomogą jakimś Mutant Massem albo kreatynką made in NBA 😉

    (14)
  4. Array ( )
    Odpowiedz

    Własnie.

    Z artykułu wynika ze nie chca go tuczyc tylko zwiekszyc siłę miesni. I dobrze.

    A lepiej niech go nie tuczą bo small ball to nie gra dla ociężałych napakowanych klocków:D

    (1)
  5. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe wujekwladek
    Odpowiedz

    Widać argumenty ponad pomówieniami facet musi przyjmowac wiecej ze wzgledu na swoja budowe ciala i potrzeby jak dla mnie gosc wcina teraz prawidlowo . Panie P spokojnie w NBA myśle ze wiedza co robia w takich przypadkach

    (0)
  6. Array ( )
    Odpowiedz

    Ilosc bialka jaka spozywa moze swiadczyc o tym ze jest na koksie xd zaden “natural” nie przerobi tego a jak ma pojsc w kibel to lepiej juz dac wegle zawsze to wiecej energi 🙂

    (2)
  7. Array ( )
    Odpowiedz

    bardzo rzeczowy artykuł, dobrze uargumentowany, chapeau bas ! :]

    ALE… [zawsze jest jakieś “ale”, to plaga… ]
    jesli Porzingis “nie dojada”, to czy Knicksi zamierzają go odchudzać ?

    mój post był w tonie alarmistycznym.
    w artykule “NBA preaseason : bal debiutantów ACB” pan redaktor był uprzejmy napisać o łotewskim zawodniku “Widoczna poprawa muskulatury, PRZYBRAŁ nieco NA MASIE”.
    To właśnie zasugerowało mi analogię do Toniego Kukoca, który był równie chudy, kidy szedł do ligi, a potem również stopniowo “Przybierał na masie”, aż został z niego cień wiirtuoza jakim był w Jugoplastice Split i reprezentacji.

    wydaje mi się, wydawało mi się, że NBA zmieniła się na tyle,żeby nie popełniać już takich błędów, stąd mój, cytowany tutaj, post.

    białka jest nieco ponad 1 g /kg, paliwa wydaje się wręcz za mało, bo ca 0,5 tłuszczu i nieco ponad 1,5 g węglowodanów per 1 kg. nie bardzo rozumiem oddzielania węglowodanów od cukru, bo to jedno i to samo, ale możliwe ż “sugar” oznacza cukruy proste liczone osobno, w takim układzie będzie to ok 2,5 g ww/cukru na kg.

    proporcje są faktycznie nietuczące, i sugerują, że treningi siłowe Porzingsa raczej idą w kierunku wypracowywania siły, a nie nadmiernej masy ciała. jako maruda sugerująca, że Knicksi mogą chcieć zrobić z niego kogoś kim nie jest, mogę tylko pokiwać głową z aprobatą :]

    ukłony dla szanownego redaktora, za zdobycie i twórcze przetworzenie rozpiski dietetycznej młodego gracza Knicks.

    PS : ale w kwestii nazywania mnie “ekspertem” pan redaktor stanowczo przesadził. Chyba,że to była lekko ironiczna uwaga, wtedy z chęcią się do niej również uśmiechnę.

    (5)
  8. Array ( )
    Odpowiedz

    można skreślić poprzedni post ? ;]

    chyba jem za mało cukru, bo nie doczytałem wagi zawodnika – 100 kg.
    to zupełnie zmienia sytuację i proporcje w diecie.
    a to prowadzi do pytanie o charsakter jego treningów siłowych i w ogole rodzaj wykonywanej pracy.

    jesli wg racjonalnych założeń “nie dojada’, a jednak widoczne są zmiany w masie ciała, to znaczy że ma jednak nadwyżkę kaloryczną.

    nie wiemy też jakie treningi odbywa Porzingis. możliwe, że te treningi koszykarskie jednak głównie polegają na mało intensywnych interwałach, czyli ćwiczenie zagrywek bez “zyłowania”, serie rzutów, ćwiczenia osobistych, ćwiczenie manewrów z asystentem trenera, lekkie przebieżki etc. to nie powoduje spalania zbyt wielu kalorii.

    ćwiczenia w siłowni, można założyć, są to rwania, podrzuty, wyciskania leżąc. duże obciążenia, niewiele serii, 3-5 reps.

    to jest trochę szukanie na slepo, bo do diety przydałby się jednak szczegółowo rozpisany grafik zajęc i określenie ich intensywności.

    może jedynym wyznacznikiem i ilustracją sytuacji jest po prostu wygląd gracza ? jesli jest masywniejszy, to znaczy ze ma nadwyżkę kaloryczną, jednak, czyli przynajmniej +500 kcal w diecie ostaje się i idzie na budowę masy ciała.

    nie podejmuję się kategvorycznych ocen ;]

    PS : jesli ten ‘ekspert” nie był ironiczny, to mam nadzieję poprzednim postem udowodniłem, że powinien być.
    nie doczytać wagi, a rozdzielać proporcje składników diety w oparciu o imaginację… jesli mieliście co do mnie wątpliowści, to mozecie się ich raz na zawsze pozbyć :]]

    (6)

Gwiazdy Basketu