fbpx

Najczęstsze kontuzje w koszykówce, jak sobie z nimi radzić

18

Zapobieganie kontuzjom i ochrona na przyszłość

Trening

Ćwiczenia pokazywaliśmy Wam już niejednokrotnie. Nieprzecenione są skłony na jednej nodze w kierunku ziemi, aktywizacja mięśni pleców oraz wszelkie zabawy wymagające utrzymania równowagi na niestabilnym podłożu. O konieczności rozgrzewki nie będziemy Wam nawet opowiadać, bo to absolutna konieczność.

http://www.gwiazdybasketu.pl/basketball-30-czyli-jak-sie-nie-rozwalic-grajac-w-kosza-po-trzydziestce/

Stabilizacja

Druga, równie istotna sprawa dotyczy stosowania profesjonalnych stabilizatorów sportowych, które są tak skonstruowane, że nie usztywniają stawów, lecz je zabezpieczają przed nienaturalnymi ruchami i pozwalają na dalsze bezpieczne trenowanie. Warto znać różnicę między ortezą sportową a ortezą ortopedyczną, zwłaszcza ta pierwsza może uratować ci karierę albo przynajmniej zachować marzenia! Dbajcie o siebie!

1 2

Ostatnie Wpisy

18 comments

  1. Array ( )
    Zdjęcie profilowe nieee
    Odpowiedz

    Wczoraj wybiłem kciuk, co polecacie?
    Bo na razie ładuję jak najczęsciej lód, dwa razy dziennie ketonal plus na noc gaze z płynem burowa.

    (0)
  2. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe Dodox
    Odpowiedz

    Wybity kciuk , przemieszczenie rzepki , wybity bark , znam to uczucie 🙂
    Fajny artykuł , co polecacie na ciągły ból kolan ?

    (0)
  3. Array ( )
    Zdjęcie profilowe JM17
    Odpowiedz

    Wzmacnianie core (brzucho, plery, biodra), rozciąganie, gimnastyka w stylu Dragica (tak, tak to nie jest jego sposób na nabranie masy, tylko zachowanie ogólnej sprawności fizycznej), ROZGRZEWKA (trucht, ROZCIĄGANIE całego ciała z naciskiem na nogi), trening/mecz, SCHŁODZENIE (wysiłek o niższej intensywności, ROZCIĄGANIE po graniu). Nie zwracałem uwagi na te elementy, jako młody adept basketu i skończyło się roczną przerwą od grania. Poprawicie osiągi koszykarskie, samopoczucie, a 10min przed i po graniu to na prawdę niewiele. Dbajcie o siebie! I do zobaczenia na boisku 🙂

    (2)
  4. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe drose12345
    Odpowiedz

    Wszystko bardzo fajnie, ale jeżeli nie trzeba nie powinno używać się ortez na kolana staw skokowy itp. Jeżeli używamy tego “zapobiegawczo” kolano w ten sposób staje się słabsze. Takie wynalazki przedstawione w tym artykule powinno się używać w przypadku gdy kolano jest osłabione. To taka moja rada i opinia na ten temat.

    (8)
  5. Array ( )
    Zdjęcie profilowe JM17
    Odpowiedz

    @drose12345 Popieram w 100%. Tak długo jak nie musisz nie stosuj wspomagaczy stawów, niech mięśnie trzymają staw, a nie kawałek materiału.

    (2)
  6. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe musior96
    Odpowiedz

    Dodox, zależy gdzie jest ten ból. Jeśli to mięśnie to lód na kilka minut, tylko bez przesady. Jeśli to w chrząstkach lub w pobliżu, to polecam stosowanie glukozaminy + jakiś ściągacz + do tego czasem warto zwolnić w grze a czasem dobrze jest sobie odpuścić trening i poprostu się przespać..

    (2)
  7. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe basket27
    Odpowiedz

    trenuje w A2 DX i jest to stabilizator nie do zdarcia:) A na moją skłonność do skręcania kostki okazało się wybawieniem:)
    Co do porad mają ogarnięte i fachowe. Dają różne zalecenia, które pomagają, łagodzą ból ale zastrzegają, że nie musi to pomóc bo nie badali Cię fizycznie

    (3)
  8. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe Dodox
    Odpowiedz

    @musior96
    Dzięki za radę , odpuszczenie w grze już mi zalecał lekarz ale coś tam jeszcze sobie porzucam 😉
    Spróbuję ściągacz i trochę lodu , dzięki

    (0)
  9. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe 71elevation
    Odpowiedz

    Temat artukułu = temat mojej pracy magisterskiej kilka lat temu 🙂

    Niestety 3 najczęstsze urazy w baskecie wg mnie to wybite palce, powykręcane stawy skokowe od crossów i kolana dostają po dupie od skakania. To chyba norma, ja miałem już problemy z całą trójką.

    (1)
  10. Array ( )
    Odpowiedz

    Mi pomaga terapia mięśniowo-powięziowa na kolano skoczka. Nie mogę mieć fali. Natomiast ta terapia super. Jestem w połowie zabiegów i jest już dużo lepiej. Pierwsze trzy miałem na os. Hutniczym w Krakowie, a teraz dr Więcek otworzył nowy gabinet rehabilitacji na Padniewskiego i właśnie ostatnie dwa razy tam byłem i jestem jeszcze bardziej zadowolony, bo mam jeszcze bliżej. Kadra ta sama, wyszkoleni bardzo dobrze, miła atmosfera i nadal przesympatyczna atmosfera. do tego nowego gabinetu tu jest mapka na rehabilitacje.org

    (0)
  11. Array ( )
    Odpowiedz

    na kolano skoczka pomaga mi smarowanie dip hotem przed treningami , nie smierdzi jak inne masci rozgrzewające

    (0)

Gwiazdy Basketu