fbpx

Dlaczego LeBron James zachował się jak idiota

92

WTMW.

Kolejka dwunastu (ugh!) meczów NBA poczeka (zapraszam około 15:30). Widzieliście co wkleił do sieci LeBron James?

Nie milką głosy po wyroku byłego policjanta w Minneapolis – mówi się o przełomie w kwestiach odpowiedzialności funkcjonariuszy policji za brutalność i nadgorliwość w używaniu broni przeciwko obywatelom USA, w szczególności Afroamerykanom.

-> Rozumiem, że bieżące wydarzenia w Columbus Ohio (które zaraz pokażę) miały prawo zaognić sytuację.

-> Rozumiem, że rzecz dzieje się niejako “na podwórku” LeBrona Jamesa, który stamtąd pochodzi oraz że wiek ofiary (16 lat) wywołuje naturalną chęć odwetu za “skrzywdzenie” dziecka.

-> Rozumiem wewnętrzną potrzebę zabrania głosu.

-> Rozumiem, że King James od miesiąca nie gra z powodu kontuzji i testosteron wylewa mu się uszami.

-> Rozumiem, że każdy bywa czasem porywczy, bezrefleksyjny albo po prostu głupi… ale, żeby wkleić do sieci takie coś?!

Ażeby “ferować wyrok” na bądź co bądź dobrze wyszkolonego policjanta, który w ułamku sekund musiał zdecydować czyje życie uratuje? To jest panie LeBron przesada, brak pomyślunku i poczucia odpowiedzialności. Nie szukajcie wpisu w sieci, James już go skasował. Trwają tłumaczenia i łagodzenie tonu.

Dlaczego James zachował się jak idiota

Poniższe video zawiera brutalne sceny, oglądacie na własną odpowiedzialność. 

Policjant podjeżdża do awantury przed domem. Mimo głośno wydawanych komend nikt nie zwraca na niego uwagi. Widzi szarżującą w przypływie szału młodą, tęgą kobietę w czarnej koszulce i jeansach, która wywraca na ziemię inną kobietę w szortach, a następnie “dżentelmena” próbującego kopnąć leżącą w głowę. W tym samym czasie babka w czarnym przyciska już  do drzwi zaparkowanego przed domem samochodu inną kobietę w różowym dresie. Na dodatek, funkcjonariusz dostrzega nóż kuchenny w ręku agresorki.

Na reakcję ma ułamki sekund. Od momentu, w którym wysiadł z radiowozu minęło około jedenastu sekund. W kolejnej może dojść do morderstwa, bo napastniczka w czarnej koszulce robi zamach ręką trzymającą nóż. Jej zachowanie ewidentnie wskazuje chwilową niepoczytalność umysłu. Dostała szału, nie zwraca uwagi na otoczenie w tym policjanta z bronią. Co robi policjant? Oddaje cztery strzały w stronę napastniczki z nożem, aby ochronić życie panny w różowym dresie.

Tak, macie rację – cztery strzały to pewnie o dwa za dużo, ale czy dostrzegacie więcej nieprawidłowości, jakich dopuścił się w tej sytuacji funkcjonariusz, którego tak chętnie i jednoznacznie osądziłby (mający za sobą setkę milionów followersów) James?

Wpis ma się rozumieć, wywołał w sieci wielkie poruszenie. Niech on już lepiej wraca na parkiet. Niestety z raportu opublikowanego przez Lakers dwa dni temu wynika, że przyjdzie nam poczekać jeszcze ze 3-4 tygodnie. Innymi słowy, dołączy do zespołu zaraz przed albo w samych playoffs. B

92 comments

  1. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie znam się, ale jeśli babka miała nóż, to reakcja policjanta może być obroniona. Kolor skóry nie ma tutaj nic do znaczenia.

    (126)
    • Array ( )

      To jest jUeSEJ – Tam bycie białym to rasizm. Czarny może ci zrobić wszystko bo jest go szkoda.

      Policjant 100% profeski. Gdyby to biali się bili, a policjant byłby czarny to nie było by problemu

      (105)
    • Array ( )

      Jak dla mnie jedyne do czego by się można czepiać to czy musiał strzelić 4 razy i w środek masy. Czy nie wystarczyłby 1 strzał albo strzał w nogi. Ale to już inna sprawa. Babka miała nóż i chciał pochlastać inną osobę więc gość ratował życie.

      (11)
    • Array ( )

      Killerltd – w nogach mamy tetnice udowa, poza tym tako strzal bylby o wiele bardziej nieskuteczny. Nie wspominam nawet o ryzyku rykoszetowania itp. Wiele mozna obejrzec klipow gdzie ludzie nawet po kilku postrzalach nie przerywaja ucieczki/ataku.
      Policja strzela zeby zatrzymac, wiec tak szybko jak zauwazyl ze napastnik sie przewraca, tak szybko przerwal ogien.
      Ciekaw jestem co beda w usa mowic, kiedy za 15-20 lat policjanci beda bali sie podejmowac interwencje w tak zdecydowany sposob i ktos zginie

      (27)
    • Array ( )

      @killerItd , fajnie pisać swoje przemyślenia odnośnie użycia broni przez policjanta siedząc wygodnie w fotelu przed kompem. Chłopie weź nie pie… ol

      (-2)
    • Array ( )

      @Killeritd: Polecam film na youtube z kanału Sierżant Bagieta. Tam czynnie służący policjant tłumaczy dlaczego nie strzela się w nogi tylko celuje w korpus i dlaczego są tak szkoleni (długa historia w skrócie – zminimalizowanie zagrożenia z tytułu użycia broni; masz za zadanie zneutralizować agresora szybko, skutecznie z minimalnym ryzykiem dla osób postronnych oraz siebie).

      (5)
  2. Array ( )
    Odpowiedz

    Uwielbiam i szanuje Jamesa jako zawodnika bo jest na innym levelu niż reszta całego NBA, ale jak oni zaczynaja się wypowiadać w kwestiach politycznych , a w szczególności tego BLM to dosłownie słuchać się tego nie da, niech oni rzeczywiście zajmą się tym w czym są dobrzy ?

    (77)
    • Array ( )

      Uważam, że nie licząc małych, zamkniętych społeczności (np. tu na GWBA jesteśmy jak jedna wielka rodzina) nikt, a zwłaszcza celebryci mający miliony followersów nie powinien wypowiadać się publicznie na tematy na których się nie zna.
      Że to odbieranie sobie i innym wpływu np. na wydarzenia w państwie? Nie sądzę, prawdziwą presję społeczną wywiera się inaczej niż rzucając durnymi hasełkami na Twitterze.
      Jestem przekonany, że MLK współcześnie byłby tym samym MLK: współtwórcą i liderem wielkiego ruchu o sensownych postulatach i strategii działania, a nie namiętnym komentatorem filmików o brutalności policji w social mediach.
      A, jeszcze jedno. Wystarczyłby jeden strzał w nogę (a nawet obezwładnienie chwytem wręcz), ale czasu na reakcję było mało, a ja nie znam procedur amerykańskiej policji. Od oceny wydarzenia będą (oby) kompetentni ludzie, szkoda tylko, że poddani niezdrowej presji społecznej

      (-7)
    • Array ( [0] => subscriber )

      Właśnie o to chodzi, ma strzelać w największa część ciała (korpus). Tak są szkoleni, o tyle o ile mi wiadomo. Moim zdaniem ma to sens. Policjant ma w takiej sytuacji REAGOWAĆ a nie kalkulować czy zastanawiać się jakby tu zrobić, żeby napastnik i ofiara przeżyli jednocześnie i przy okazji uniknąć problemów, że przekroczył uprawnienia. W tej konkretnej sytuacji, która pokazana jest na filmiku winna sama sobie jest postrzelona kobieta. Jedyną rzeczą do czego można się przyczepić to ilość strzałów.

      (0)
    • Array ( )

      Nie życzę Wam, żeby policjant, który strzela do kogoś kto się zamachnął na Was nożem liczył kulki, czy aby nie za dużo wystrzelił

      (31)
  3. Array ( )
    Odpowiedz

    Brak słów.
    Nagranie pokazuje, że uratował zdrowie, a może i życie tamtej kobiecie. Do tego ten smolasty, czarny menszczysna kopiący leżącą kobietę.
    Brawo funkcjonariusz!

    (37)
  4. Array ( )
    Odpowiedz

    Przestałem obserwować LBJ na wszystkich social media jak codziennie widziałem wpis o tym jak to Afroamerykanie są straszliwie uciemiężeni. Niektóre jego wpisy wydały mi się rasistowskie w kierunku białych.

    Od tego czasu jest mi lepiej, tablica wolna od rasizmu, a pan James niech się zajmie może tym co potrafi najlepiej

    (50)
  5. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie jestem fanem Lebrona, ale nie wiem po co on pisze takie rzeczy. Przecież jest cholernie rozpoznawalny i może zaognianiem zrobić bardzo dużo szkody społeczeństwu w US. Wcześniejsze komentowanie tematu Chin-Hongkong, czy pandemii też nie było na miejscu, ale z drugiej strony dofinansował szkołe wieloma milionami. Pytanie, czy to był jego pomysł, czy doradców, bo to się wszystko nie klei. Chyba na serio zostaje “shut up and dribble”.

    (20)
  6. Array ( )
    Odpowiedz

    Biedni afroamerykanie. Chcieli sobie cos elegancko i kulturalnie wyjaśnić a wstrętna policja sie nie zna i im przeszkadza.

    (36)
  7. Array ( )
    Odpowiedz

    Dla policjanta należy się pochwała za uratowanie życia, nie szkalowanie. Jeśli będą go chcieli za to skazać to biali powinni wyjść na ulicę.

    (44)
  8. Array ( )
    Odpowiedz

    Lakersi nie wydali oświadczenia w którym jest napisane ile jeszcze będzie pauzować tylko, ze zaczal lajtowe treningi na boisku. Tydzień temu.

    (-2)
  9. Array ( )
    Odpowiedz

    Skoro mamy dedykowany artykuł do tej sytuacji to przekleję tu tylko swój komentarz z poprzedniego artykułu:

    No niestety, pozostaje go doceniać za koszykówkę.
    Chociaż na jego obronę można powiedzieć, że niestety – tak wyglądają prawie że wszyscy “działacze społeczni” na rzecz czarnych w USA. Ba, tak wygląda w ogóle mnóstwo ludzi w Stanach niezależnie od strony. Z jednej strony banda czarnych, którzy myślą że teraz mogą być bezkarni bo przecież są biedni i pokrzywdzeni a z drugiej banda rednecków dla których synonimem wolności i równości jest arsenał małej armii w garażu oraz flaga konfederacji. Po środku oczywiście cała masa ludzi wszelkich kolorów, orientacji i wyznań, którzy mają dość obu stron ale nie mogą tego powiedzieć w obawie bycia zjedzonym przez obie strony, bo jak śpiewał Kaczmarski “kto sam, ten nasz najgorszy wróg”.
    Smutna sprawa, jeszcze smutniejsze jest to, że w Polsce też coraz mocniej idziemy w tę stronę.

    (21)
  10. Array ( )
    Odpowiedz

    Przez to całe BLM przestałem już ostatecznie śledzić NBA. W zasadzie co raz mniej ciekawie robiło się już od czasów BIG-3 w Miami, gdy rozpoczęło się to całe umawianie się gwiazd na zasadzie: “grajmy w jednej drużynie, to będziemy wygrywać”. Chociaż finały Miami-SA jeszcze robiły robotę. Transfer za transferem, nie kojarzy się gracza z zespołem, nie ma tych emocji, co kiedyś – czy jedni za rok dadzą radę zrewanżować się drugim po przegranej rundzie PO. A teraz jeszcze jawne, wręcz agresywne, popieranie skrajnej lewicy, żeby nie powiedzieć komunistów, którzy chcą wywrócić USA do góry nogami, pod płaszczykiem walki z rasizmem. Na FB odlajkowałem Lebrona, Currego, Lakers. Pozostaje mi zajrzeć raz na miesiąc sprawdzić co u starego Popovicha, albo co wyczynia Luca Doncic, bo po przejściu na emeryturę Duncana, Manu, Nowitzkiego to w sumie ostatnie postacie, które jeszcze jakoś mnie w tym NBA ciekawią. Jak dla mnie ta firma musi przeżyć albo głęboką reformę i wrócić do starych wartości albo zbliża się jej koniec.

    (39)
    • Array ( )

      @anoano
      Zbliża sie jej koniec?
      Jak sam nazwałeś ligę – firma, ma świetne wyniki finansowe rok w rok więc wątpię żeby miało się coś skończyć. Zarabiają gigantyczne pieniądze a takie akcje z Lebronem to jest czysty marketing.

      (-3)
    • Array ( )

      Anonim skoro tak… ale osobiscie nie widziałem żeby się w to jakoś oficjalnie mieszał i wychodził poza koszykówkę. Ale nie śledzę zbyt uważnie.

      (0)
  11. Array ( )
    Odpowiedz

    No nic pan Lebron Nie dostaje hajsu of policji wiec spokojnie sobie po nich jedzie. Jak Chiny sa zagrozone za niewolnictwo muzulmanow czy sytuacje w Hong Kongu to pan Lebron bardzo broni Chin. Proszę – te piekne gesty, slowa, koszulki to wszystko jest dla pieniedzy. Dziwie sie ze NBA Nie mowi do swoich czarnych fanow zeby sie nie zabijali nawzajem. Bo jak by nie patrzec to nie policja ich morduje tylko jedni afroamerykanie drugich .

    (21)
  12. Array ( )
    Odpowiedz

    Pytanie do autora tekstu oraz wszystkich czytelników, czy widzieliście kolejnego tweeta lebrona po tym jak usunął wyżej zamieszczane zdjęcie i opis ? Jeśli nie to zobaczcie, wtedy uzmysłowicie sobie jak bardzo Ameryka jest rozjebana od środka…. Bo jak to się czyta to brak słów…

    (5)
  13. Array ( )
    Odpowiedz

    Tak jak pisałem wielokrotnie. Bardzo dobry koszykarz, który próbuje być głosem pokolenia, a powinien poprzestać na taco tuesday. Wielokrotnie wcześniej pokazywał jaki z niego omnibus, a pomimo tego pompuje się jego osobę jako autorytet. Teraz sam w to uwierzył i są efekty,

    (23)
  14. Array ( )
    Odpowiedz

    Łatwo się wypowiadać patrząc z boku na taką sytuację ale baranem czy jakimś nieudacznikiem życiowym też nie jestem więc wtrącę swoje 2 grosze. Przede wszystkim reakcja policjanta sprawiła, że nie doszło do dalszej eskalacji w danym momencie. Istniało prawdopodobieństwo, że na jednej, pchniętej nożem osobie mogłoby się nie skończyć. Druga sprawa jest taka, że USA to trochę inny świat. Dostęp do broni palnej sprawia, że i policjanci są inaczej szkoleni niż u nas, w Polsce. Nie powinno się rozwodzić nad tym, czy śmierć była słuszna, bo każde życie stracone, to jest czyjaś tragedia, natomiast wydawanie samosądów przez gwiazdy takie jak LBJ, gościa, który dziennie trafia do dziesiątek/setek milionów ludzi, powinno być wręcz karane.

    (29)
  15. Array ( )
    Odpowiedz

    ciekawe jaka byłaby reakcja, jakby to czarny policjant strzelał? …
    na bank “ooo good job man, support you and your family. all the best, LBJ”

    (9)
  16. Array ( )
    Odpowiedz

    Wszyscy tutaj piszą o tym, że jest głupi czyli się z nim nie zgadzacie. Skoro się z nim nie zgadzacie uważacie, że wcale nie ma problemu z rasizmem, jednocześnie co druga wypowiedź zawiera komentarz o kolorze skóry “głupi czarnuch”. Macie problem z ruchami BLM i rzeczywiście są skrajne ale może by ich nie było gdyby Janusze z Polski, nie mówiły na każdym kroku o czarnuchach, jednym z popularnych przysłów nie było “sto lat za murzynami”. I banda białych januszy z polski będzie mówić afroamerykaniną, że u nich w kraju nie ma rasizmu… Czyli nie mają racji bo są czarni? Sam nie popieram ruchu BLM bo za dużo się tam dzieje na ulicach, ale pokazujecie tylko że w dużej części mają rację, że rasizm jest nadal wszechobecny… Pewnie zaraz zostanę tutaj zwyzywany od lewaków przez dzielnych prawicowców ale nawet tego nie zobaczę bo już dawno przestałem wchodzić na tą stronę, wszedłem tylko zostawić anonimowy komentarz 🙂 życzę wszystkim miłego dnia i może chociaż gram refleksji

    (-33)
    • Array ( )

      “Skoro się z nim (LBJ) nie zgadzacie uważacie, że wcale nie ma problemu z rasizmem” WTF gościu ale popłynąłeś, jak można takie wnioski wyciągać XD

      (15)
    • Array ( )

      Przecież olbrzymią część Amerykanów jest przeciw BLM. Ludzi którzy tam mieszkaja i mają dość tej organizacji. Problemem jest właśnie rasizm BLM i także wśród samych czarnoskórych gdzie to widać nawet po graczach np. gdzie potrafią wyzywać innych tak jak np Harrell Dobicia czy ostatnio Schroeder Irvinga , przemoc wśród nich. LeBron i inni sportowcy powinni zająć się bardziej tymi problemami a nie nawoływać do zabicia policjanta który pewnie uratował życie a przynajmniej zdrowie tej dziewczynie w różowym

      (6)
    • Array ( )

      Nie twórz tutaj alternatywnej rzeczywistości. Twój komentarz był 22 wypowiedzią tutaj, a słowo “czarnuch” występuje w tych 22 wypowiedziach 3 razy, z czego 2 razy w Twojej!!!

      (7)
    • Array ( )

      “I banda białych januszy z polski będzie mówić afroamerykaniną”

      oczy krwawią…

      Nie dość było standardowego “-ą” zamiast “-om” to trzeba było jeszcze wymyślić nową nację – amerykaninowie

      (3)
  17. Array ( )
    Odpowiedz

    Pochwała dla policjanta? Wystarczyło oddać jeden, dwa strzały w nogi i to by wystarczyło. Policjant również powinien odpowiedzieć za to co się wydarzyło i nie ma znaczenia kolor skóry ofiary

    (-27)
    • Array ( )

      Nie wystarczyłoby. Jak by strzelił w nogi, nóż by znalazł drogę do celu. Zanim by jej te nogi odebrało. Ułamek sekundy. Dlatego oddał tyle strzałów. Reakcja była taka: nie dopuścić, żeby cios doszedł do celu. To jest odruch, reakcja. Skuteczne działanie. On nie analizował decyzji, bronił życia drugiej osoby zabijając agresora.

      (27)
  18. Array ( )
    Odpowiedz

    Nic nowego, przecież on cały czas robi z siebie idiotę. Prawda jest taka ze gdyby nie policja to Murzyni sami by się wybijali.

    (22)
  19. Array ( )
    Odpowiedz

    Piękna i zarazem trudna reakcja policjanta. Ewidentnie widać, że kierował się próbą uratowania dziewczyny przed dźgnięciem nożem. Jak można być “narrow minded” i podciągnąć to pod napaść na tle rasistowskim? LeBron – genialny sportowiec ale i ciemnota umysłowa. To co się dzieje w USA to brak słów. Ciekawego dlaczego nie reaguje tak medialnie w przypadku gdy azjata (policjant) zabije przestępcę (czarnego). Jakoś wielkiego halo nie widzę…

    (13)
  20. Array ( )
    Odpowiedz

    LeBron James jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych koszykarzy w USA od ponad dekady. Ma sztab ludzi, którzy dbają o Jego wizerunek i robią to całkiem dobrze, jednak ma też – jak każdy inny człowiek na świecie – telefon w kieszeni. Od kilku tygodni nie gra, więc pewnie popija więcej czerwonego wina niż zwykle. No i sobie napisał co sobie pomyślał. Poszło w świat, już tego nie cofnie. I całą robotę PR-owców szlag trafił. To jest gość od klepania piłki, a nie wykładowca prawa na Harvardzie. Problem jest szeroki i nie dotyczy tylko jego. Każdy z nas ma telefon i wielu z nas ma apki społecznościowe w telefonach. Wystarczy dwa głębsze i piszemy bzdury. A to, że akurat śledzi go kilka milionów fanów w necie, no to nie ma się co dziwić, że się w sekundę rozniosło. Z własnego podwórka: rok temu grupa rodziców założyła grupę klubu piłkarskiego, w którym gra mój syn. Tak tam nawalali, że po sezonie trener wyleciał. Miesiąc później trenował dla szkółki Juventusu. Panowie się pospinali na łocapie, napisali co sądzą i trener wyleciał. Bardzo dobry trener. Generalnie rzecz biorąc media społecznościowe dają ludziom narzędzia żeby mogli pokazać światu, jakimi są debilami. Ludzie z chęcią z tego korzystają i to robią. Skorzystał też LeBron. Mówi się: miał okazję siedzieć cicho. No właśnie, miał, a nie skorzystał. Tyle.

    (13)
  21. Array ( )
    Odpowiedz

    Zgadzam się z Wami. LeBron postąpił nieodpowiedzialnie i głupio. Pokazał, jak zmanipulowany ma umysł przez demokratyczne i bezsensowne BLM. Jednak stwierdzenie: “Jej zachowanie ewidentnie wskazuje chwilową niepoczytalność umysłu.” – było co najmniej zbędne i razi jak piorun.

    (0)
  22. Array ( )
    Odpowiedz

    A może zmienimy temat?
    Czy ktoś z szanownych komentujących ma już jakieś doświadczenia z NBA Top Shot? Obszar równie gorący, a zdecydowanie mniej smutny…
    A może admin Bartek już zainwestował wszystkie wygrane u analerów w momenty? 😉

    (3)
  23. Array ( )
    Odpowiedz

    Dla mnie ten cały ruch BLM jest z lekka rasistowski także. Po pierwsze to całe hasło black live matters wyróżnia tylko jedną grupę, a gdy któryś koszykarz się nie zgodził z tym do końca i napisał all live matters (z czym się szybciej zgodzę), to poszedł hejt na niego ze strony innych czarnoskórych. Taka typowa mentalność Kalego, wiecie o co chodzi. Kobieta z nożem szaleje, ale tknąć jej nie można bo jest czarna… Chociaż gdyby to czarnoskóry policjant zrobił to pewnie by nie było problemu. Czarnuch jest obraźliwe, ale białas już nie… To idzie w złą stronę niestety. Czarni chcą robić hajs na tym że są czarni, liczy się kolor ich skóry, a nie kompetencje.
    Po drugie cała ta sytuacja pokazuje jak łatwo manipulować ludźmi i jakimi imbecylami bywają koszykarze… Irwing, Harden, James i inni. Z tej perspektywy widać, że są oni produktem, który czasem lepiej niech nie otwiera ust, bo więcej z tego szkody niż pożytku. James walnął coś co szczerze myśli, a potem spece od PR próbują naprawić i łagodzić sytuację, ehhh. Czarne życie jest ważne, ale o ludziach walczących w Hongkongu o swoją wolność to cisza, bo się rząd chiński zdenerwuje i LeBron zarobi mniej… Czyli co, żółte życie nie jest ważne? Bo taki wniosek idzie z obserwacji zachowania gościa, który dla wielu jest idolem i ma wielki wpływ na mnóstwo ludzi… I on ma być GOAT…

    (12)
  24. Array ( )
    Odpowiedz

    Policjant uratował życie tej drugiej kobiecie. Dla tego policjanta to pewnie nie była łatwa decyzja żeby zastrzelić napastniczkę. Niech sie LeBron skupi na koszykówce, bo to co wypisuje to woła o pomstę do nieba.

    (8)
  25. Array ( )
    Odpowiedz

    Powinien w nogę grubaske postrzelić, A on wyładował w nią pół magazynku. Bez jaj ale raczej powinien za to beknac.

    (-21)
    • Array ( )

      Jacy wy wszyscy mądrzy jesteście, celować w nogi sratata. W nogi jest ciężki trafić druga sprawa ze są tan tętnice wiec złe trafisz jeden strzał i po tobie

      (0)
  26. Array ( )
    Marian Paździoch syn Józefa 22 kwietnia, 2021 at 14:35
    Odpowiedz

    Co za czasy nawet nie można kogoś chlasnąć nożem na dzielnicy jak Bóg przykazał bo policja przeszkadza.

    (19)
  27. Array ( )
    Powielam wiedzę 22 kwietnia, 2021 at 14:50
    Odpowiedz

    4 strzały to nie jest za dużo, jest to szeroko opisany temat dla zainteresowanych. W skrócie – w przypływie szału agresor w większości po 1 “kulce” się nie zatrzyma, trzyma go adrenalina czy nie daj Bóg – jakieś prochy. LeBron wstyd!

    (10)
  28. Array ( )
    Odpowiedz

    Nie jestem fanem LBJ, ale czemu zachował się jak idiota? Według mnie nie. I ten gliniarz powinien być następny. A redaktor pisząc takie rzeczy pachnie mi społeczniakiem, albo ma w rodzinie psa.

    (-36)
  29. Array ( )
    Odpowiedz

    Black Lives Matter to typowo rasistowska narracja.
    Ja tego policjanta z miejsca bym awansował, za przytomną i prawidłową reakcję. Szacunek. Bycie policjantem w Usa to naprawdę ciężki kawałek chleba. Takim Amebom jak James łatwo komentować, ten prostak nawet nie zadał sobie trudu żeby przeanalizować 1 minutowy film.

    (7)
  30. Array ( )
    Odpowiedz

    Sprawa nie jest prosta, np. zastrzelenie dziewczyny zostało zestawione z faktem, że trzech białych sprawców relatywnie ostatnich strzelanin zostało zaaresztowanych żywcem, bez strzału w ich kierunku a np. w Boulder nie tak dawno temu napastnika postrzelono w celu unieszkodliwienia w nogę. Powstaje pytanie, czy sytuacja w Columbus było spowodowana brakiem doświadczenia i opanowania policjanta? Czy zareagowałby tak samo w Boulder i walnął gościa w korpus? Nie oceniam i nie analizuję. Natomiast myślę, że lata beznadziejnej sytuacji pomiędzy członkami czarnoskórej społeczności a wymiarem sprawiedliwości i organami ścigania teraz są jeszcze wzmocnione przez coraz bardziej nerwową sytuację i coraz gorsze morale po obu stronach sporu.
    Co nie zmienia faktu, że LeBron pojechał o wiele za grubo. Nie odmawiam nikomu możliwości do posiadania i wypowiedzenia swojego zdania. Sportowiec też człowiek, nie pies na batucie. Ba – ze swojej pozycji taki LeBron ma możliwość mówienia o naprawdę ważnych rzeczach i będą go słuchać, a on powinien to robić. Ale nie w ten sposób.

    (0)
  31. Array ( )
    Odpowiedz

    Mnie to nie dziwi ze są takie reakcje, wystarczy spojrzeć na historię, czarni maja tam przejebane, są wykorzystywani od lat i większość z nich mało ma a na pewno ma dużo więcej do zapłacenia, w końcu są czasy gdzie jeśli chcesz to możesz poznać jak działa świat no i w końcu ogarniają że są od zawsze dymani, a gadać tak że nie oglądam NBA bo się upolityczniają, no sorry bardzo ale nie tak dawno byliśmy pod zaborami i gdyby nie to ze walczyliśmy słowem i siłą to wiecie… tam gdzie rewolucja tam są olbrzymie emocje, dlatego ciężko oczekiwać poprawnych zachowań, moim zdaniem gościu mógł strzelić raz w nogę a nie odrazu 4 strzały z 3 metrów… dla mnie czarni maja podobne odczucia do tych białych w USA jak my do Niemców i chyba wiemy jakie są, a to ze oni są głupi, co to za argument, a my co mamy w naszym kraju ? Faszystów, rozdających pieniądze nierobom którzy umacniają pozycje kościoła któremu jest na rękę żeby społeczeństwo było zacofane… Rewolucja nadchodzi…

    (-3)
    • Array ( )

      Kwestia wychowania raczej, łatwiej jest obwiniać innych o swoje niepowodzenia. Gdybyś dziecku od małego wmawiał, że to, że jesteś biedny, to nie Twoja wina, że to wina Niemców, ich uprzedzeń, nienawiści do Polaków, ich fobicznego systemu, to Twóje dziecko szczerze nienawidziłoby Niemców. Gdyby do tego Niemcy wciąż się kajali, wiedząc, że część z nich jest do Polaków uprzedzona, przepraszali za wszystkie niesprawiedliwości, których przez nich mogłeś doznać, pewnie sam też byś uwierzył, że to wszystko to ich wina. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, im bardziej uległy wobec danej grupy będziesz, tym głośniej ta grupa będzie kszyczeć i więcej żądać.

      (2)
  32. Array ( )
    Marian Paździoch syn Józefa 22 kwietnia, 2021 at 15:40
    Odpowiedz

    Niestety ale większość koszykarzy nie jest zbyt lotna. Potrafią jedynie klepać piłkę i laski po tyłkach w klubach ze striptizem. W dodatku większość z nich zarabia miliony, mieszka w pałacach i jest całkowicie oderwana do otaczającej ich rzeczywistości. Jak zaczynają się wypowiadać na tematy, o których nie mają pojęcia to tylko robią z siebie idiotów.

    (8)
    • Array ( )
      Marian Paździoch syn Józefa 22 kwietnia, 2021 at 15:51

      @Lipton

      Ach ci biedni czarni. Szkoda ze większość z nich nawet nie próbuje czegokolwiek zmienić w swoim życiu bo tak jest im wygodnie. Większość z nich to lenie, wolą żyć z zasiłków, naklepią 8 dzieci (swoją drogą to trzeba być debilem) i próżniej biadolą nad swoim losem. Natomiast do protestów, rozpierduchy i plądrowania sklepów to lecą pierwsi. Zresztą nawet ci co przez sport wybiją się do NBA czy NFL to po zakończeniu kariery często zostają w kilka lat bankrutami przez używki, alimenty i szastanie pieniędzmi itp. Zresztą krajach afrykańskich gdzie to oni są większością widać to na każdym kroku.

      (3)
    • Array ( )

      Dotyczy większości celebrytów, sportowców, muzyków, aktorów – nagradza się ich i płaci za inne rzeczy niż bystrość umysłu. Od bystrości są naukowcy i nagrody nobla 😉

      (4)
  33. Array ( )
    Odpowiedz

    Koszykówka to gra i w to jest dobry, nie musi być najmądrzejszy w innych sprawach jakimś świętym też nie jest. Nie zrobił nic fajnego i pewno ktoś mu to uświadomił. Każdy czasem reaguję zbyt mocno, a potem się z tego wycofuję i ma do tego prawo.

    (2)
  34. Array ( )
    Odpowiedz

    Chyba najważniejsze zdanie i najwięcej do powiedzenia powinna mieć kobieta w różowym dresie która była by potencjalną ofiarą gdyby nie ten policjant.

    (2)
  35. Array ( )
    Odpowiedz

    No i tak się to kręci, policjant użył broni (słusznie czy nie, nie mi oceniać), natomiast hejt i wzajemne nakręcanie się biali na czarnych, czarni na białych w pełni. Jak widać nie znamy żadnego umiaru, w nienawiści do drugiego człowieka. Pokazał to LeBron, pokazał to autor artykułu i pokazują to komentujący. Strasznie to przykre.

    (3)
  36. Array ( )
    Ludzie to dzbany elo 22 kwietnia, 2021 at 16:48
    Odpowiedz

    Szkoda że IQ ball Lebrona, nie przekłada się na IQ umysłowe… wybaczcie za diss.
    Jednak jestem za tym by każdy zajął się tym co robi najlepiej 😉 Jesteś koszykarzem to zajmij sie basketem a nie “polityką”. A lepiej tego nie robić bo istnieje część osób, które ślepo pójdą za swoim “autorytetem”, nie zważając czy ma on racje czy nie. To później może nieść poważne konsekwencje, tyczy się to tej jak i wiele innych sytuacji…

    (1)
  37. Array ( )
    Odpowiedz

    4 pestki to nie o 2 za dużo tylko o 3 za mało. Pocisk kalibru 9 mm nie robi wrażenia na napastniku szczególnie pod wpływem narkotyków czy w amoku. 2pac rapował ze dostał 5 kul i wciąż oddycha. Podczas wojny w Mozambiku żołnierze brytyjskich sił specjalnych wypracowali sekwencje 3 strzałów który to drill do dziś nazywamy „Mozambik”, 2 w klatkę, 1 w głowę, dla tego właśnie ze napastnika na srogich liściach lokalnego specyfiku nie zatrzymywało nawet kiła strzałów w klatkę.

    (1)
  38. Array ( )
    Odpowiedz

    A jak mu kiedyś ktoś powiedział, żeby się zamkną i zajął koszykówką to była wielka afera. Wychodzi na to, że ta Pani która to wtedy powiedziała miała jednak rację…

    (5)
  39. Array ( )
    Odpowiedz

    PoliceActivity, polecam ten kanał na YT. Goscie otrzymują po kilka kul i idą dalej w strone policjanta. Tutaj nie ma mowy o tym czy jedna czy dwie kule załatwiają sprawe. Tutaj tez nie ma mowy zeby strzelac w nogi. Sytuacja jest mega dynamiczna, trzeba reagowac w ulamku sekundy, tu nie masz czasu mysleć czy w nóżkę strzelić, czy w dupkę, a może w rączkę. Jest zagrożenie to wyciągasz giwerę i reagujesz. To jest odruch, reakcja. Stres, adrenalina, jest ogromna.

    (6)
  40. Array ( )
    Odpowiedz

    Nikt nigdy jeśli chodzi o czarny sportowców nie będzie miał tyle wdzięku uroku osobistego i taktu co MJ… JORDAN FOREVER

    (1)
    • Array ( )

      np szczególnie taktowne i urocze było przywalenie koledze z zespołu w twarz (Kerr)

      (0)
  41. Array ( )
    Odpowiedz

    Pistolet to nie snajperka, każdy kto w życiu strzelał wie, że nie tak łatwo trafić i nie tak łatwo (w przypadku pistoletu) zauważyć czy strzały były oddane skutecznie. Niech dojdzie do tego czas reakcji to akurat tutaj policjant zachował się bardziej niż w 100 procentach profesjonalnie. U nas wyprulby cały magazynek

    (4)
  42. Array ( )
    Odpowiedz

    Pytanie czy jakby czarny policjant strzelał w takiej samej sytuacji to czy też by był tak mocno znienawidzony przez swoich “braci”. Przede wszystkim widział przestępcę i reagował. Sądzę, że też w drugą stronę, gdyby nie zaczął strzelać też byłby tym złym bo by nie obronił czarnoskórej dziewczyny. czyli tak czy srak to wychodzi na to, że postąpił po rasistowsku!

    (4)
  43. Array ( )
    Odpowiedz

    Zachowują się jak zwierzęta i dziwią się ze tak się ich traktuje. Sam osobiście znam kilku ciemnych, którzy są w porządku do pogadania, ale brak im myślenia abstrakcyjnego, przez co wszystko biorą za pewnik. Z drugiej strony jak się patrzy na wielu ciemnych to oni maja te swoje złote zeby, łańcuchy, brylanty, srylanty a i tak powiedzą ze są biedni… porażka

    (2)
  44. Array ( )
    Odpowiedz

    “Biały policjant uratował czarna dziewczynę przed atakiem nozowniczki. Teraz może za to odpowiedzieć” – a co gdyby w mediach pojawiał się taki nagłówek dot. tej sprawy? Jak wówczas ocenianoby policjanta. Media mogą ustawić wszystkich tak jak im się podoba.

    (2)
  45. Array ( )
    Odpowiedz

    Sprawa jest nieco bardziej złożona – i przez to naprawdę… dajcie sobie na wstrzymanie.
    – to Bryant wezwała policje, twierdząc że ktoś ją zaatakował w domu ale nie precyzując jak; ale to jest wersja jej ciotki, więc tak naprawdę to nie wiemy jeszcze czy to prawda. Dajmy ludziom to ustalić.
    – policjant przyjeżdża po mniej niż 15 minutach i widzi to co mamy na kamerce; podejmuje reakcje. Czy słuszną? Według mnie i tak i nie – mógł użyć tasera, ale nie wiem czy policja w Columbus takowe posiada (policja w USA to co miasto to inny obyczaj i wyposażenie). Czy cztery strzały to dużo czy mało? Tak i nie.
    To nie jest gra komputerowa, życie nie jest zero jedynkowe – policjant w takiej sytuacji musi działać błyskawicznie i czasami niestety tak się to kończy.
    – Jeśli to była wyjątkowo dziwna próba obrony własnej – to mimo wszystko tak obrona własna raczej nie wygląda. Jasne masz prawo użyć broni do obrony osobistej, ale tylko w określonych warunkach. Chyba nawet w USA są jakieś granice. I tak jak najbardziej, w momencie gdy dojdzie do eskalacji i cała ta obrona przeistoczy się w bijatykę, to policja raczej będzie się zajmować tymi którzy w momencie ich przybycia są górą – nawet jeśli to oni byli początkowo ofiarami. Bo policjant nie ma szklanej kuli i nie widzi przeszłości…
    – co do strzelania w nogi, nie nikt celowo w nogi nie strzela, bo to nie ma sensu; raz że naprawdę trudno trafić, dwa że tam jest dużo naczyń krwionośnych, w które jak trafisz to pewna śmierć. Trafienie w korpus paradoksalnie daje większe szanse na przeżycie, ale to zależy w co się trafi i jaka to amunicja.

    LeBron – w odróżnieniu od was – wyrastał w takim środowisku jak uczestniczy tego zdarzenia. więc raczej wie jak to wygląda. Możliwe że on na te rzeczy patrzy inaczej. I też – tak jak my, nie miał dość informacji.
    Jasne powinien się wstrzymać do momentu gdy się sytuacja rozjaśni – ale jest tylko człowiekiem, reaguje jak człowiek.

    Co do Polskiego rasizmu… ja nie wiem czy wy wiecie ale Polacy w USA są generalnie tylko troszkę wyżej niż afroamerykanie i latynosi. Nasi rodacy też są obiektami ataków na tle ksenofobicznym i rasistowskim, też dostają wpier%6 od policji. BLM akurat nie walczy już tylko o prawa czarnoskórych, co widać po materiałach z marszów, gdzie w niektórych miastach było więcej białych. Bo biali też giną z winy błędów policji – ta jest w USA często tragicznie wyszkolona. No dopiero co mieliśmy tą akcje z zastrzeleniem dzieciaka w Chicago, który jak widać na nagraniu nawet jak miał broń – to ją odrzucił i miał ręce w górze. I babkę co to pomyliła taser z pistoletem (to już kompletnie jest tragedia, jak?), a sądząc po jej głosie to miała też pełną pieluchę ze strachu. W momencie gdy zatrzymali gościa za odświeżacz powietrza – no raczej nie za bazooke…
    Ja się nie dziwie że amerykanie – nie tylko ci czarnoskórzy – generalnie już mają tego dość. Jasne sprawy względem czarnoskórych są przez media nagłaśniane (dobry PR), ale inne grupy rasowe też w USA mają przekichane. Świat nie jest zero jedynkowy…

    (-4)
  46. Array ( )
    Odpowiedz

    A ja jestem przerażony, że w kolejnej sprawie miliony ludzi ma wyrobiony pogląd i gotowy osąd na podstawie fragmentarycznego filmiku na yt. Bez kontekstu, bez szczegółów bez wiedzy co było przed, co było po itd. ….
    Eksperci mający tą wiedze przed wydaniem orzeczenia często tygodniami ślęczą nad dowodami, badajac każdy szczegół i wciąż nie mają pewności. A tu użytkownicy yt BACH w 10 s – wiedzą wszystko. Sąd, wyrok, kara.
    Masakra. Pół biedy jak to dywagacje fanów koszykówki, na portalu w kraju oddalonym o tysiące kilometrów od miejsca zdarzenia i lata świetlne od kontekstu społeczno-kulturowego. Tacy ludzie jak LBJ – dziś zwani “influencerami” wcześniej “agentami opinii” – nawet nieświadomie “sprzedając” przez nowe media swój punkt widzenia (do którego jak każdy maja święte prawo) muszą mieć świadomość wagi takich sądów.
    W wielu miejscach na świecie dąży się do sankcjonowania tzw. odpowiedzialności dziennikarskiej – aby zawodowe media brały choć cień odpowiedzialności za publikowane treści i nie kierowały się wyłącznie “klikalnością” tytułu i treści.
    W nowych mediach – pełnych takich LeBronów – jest to nie możliwe. Jak się przygląda temu jakie treści i jakie postawy maja najwięcej “kliknięć”, kto jest “influencerem” to przeraża do czego zmierzamy.
    W USA od jakiegoś czasu mamy wojnę domową – gdzie często zapomina się ze w wielomilionowym kraju oprócz czarnych i białych jest jeszcze sporo innych, dla których ten spór jest obcy, bo mają swoje problemy, o których nie można mówić bo BLM… Co więcej już mocne są głosy – że ta radykalizacja widoczna wśród wpływowej i bogatej części czarnej społeczności (raperzy i sportowy szczególnie) – zupełnie nie służy sprawie równouprawnienia z prawdziwego zdarzenia i dzieło jakie w swojej działalności rozpoczął MLK jest zaprzepaszczane, bo społeczeństwo się polaryzuje, a inne jego części (szczególnie azjaci, latynosi i rdzenni amerykanie) mają po dziurki w nosie BLM i (roz)ruchuów czarnej społeczności.
    Co ciekawe, jak rozmawiam dziś z ludźmi, których poznałem mieszkając pod Indianapolis w końcówce 90 (stąd u mnie fascynacja Larrym Birdem i szacunek do Killera Millera 😉 mamy wspólne tematy, bo i u nas następuje podobna polaryzacja – albo jesteś za albo przeciw. A jak ktoś wyskoczy – “zmieńmy system”, bo ani lewi ani prawi nam nie służą, tylko sobie – to można dostać mentalnie i fizycznie w dziób. Dziś idziemy stutysiecznym tłumem bo zły, opresyjny rząd “łamie konstytucję” jakimś przepisem wpływającym na życie 0,001% społeczeństwa, ale w nośnym medialnie temacie , ale jak kolejny raz po cichu zabiera nam naszą własną kasę (OFE kolejny już raz, nowe podatki, podwyżki), czy rzeczywistą wolność (Acta2) – to zebrać kilkanaście osób jest trudno. Niestety tak samo w USA… Dokąd zmierzamy? Czy rzeczywiście doszliśmy to tego, że doczekaliśmy się całego społeczeństwa zdalnie sterowanego, a nie tylko emerytów sterowanych Radiem? Gdzie LBJ i Małgosia Rozenek mają większy wpływ na rząd dusz niż prawdziwie mądrzy ludzie i rzeczywiste autorytety?

    (6)
  47. Array ( )
    Odpowiedz

    LeBron to idiota. Za takie teksty powinien wylecieć z ligi. Ciekaw jestem jego komentarza gdyby w tą akcję zamieszany był jego syn a policjant tymi strzalami uratował mu życie.
    Kolejny myśliciel.

    (3)
  48. Array ( )
    Odpowiedz

    Kim Wy jestescie zeby oceniac ile strzałów wystarczy aby obezwładnić napastnika? Cały ruch BLM to żart tak samo jak postawa koszykarzy, którzy w obawie przed utratą milionów opowiadają się za anarchistycznym ruchem.

    (3)

Skomentuj Big L Anuluj pisanie odpowiedzi

Gwiazdy Basketu