fbpx

Trening kondycyjno-siłowy Kobe Bryanta

23

Z cyklu: warsztat koszykarza.

Jak doskonale wiadomo, nie ma jednej, skutecznej metody do osiągnięcia przez człowieka pełni fizycznych możliwości. Trening treningowi nie równy. Nie można jednej miary przykładać do każdego gracza. Pewnie nie raz chodziłeś z kumplami na siłownię, odbywaliście ten sam trening, a mimo to wyniki okazały się zgoła odmienne.

Każdy człowiek prezentuje inny genotyp, ma określone predyspozycje siłowe, wytrzymałościowe, ilość włókien mięśniowych oraz określoną zdolność do ich regeneracji. Nie każdy z nas urodził się sportowcem, co nie znaczy, że nie należy próbować. Koszykówka to owszem sport siłowy, w którym jednak liczą się również: spryt, umiejętności oraz technika. Szerokość ramion czy wielkość dłoni mogą przeszkodzić Wam w sportowej karierze, ale zostać osiedlową legendą może każdy.

Dziś patrzymy na trening Kobe Bryanta. Jak widać po smukłej sylwetce 34-letniego Mamby od razu widać, że sporą część przygotowań poświęca na trening wydolnościowy, czyli tzw. cardio. Biega na różnych dystansach, z różną intensywnością, a użytkownicy lokalnego stadionu lekkoatletycznego przyzwyczaili się do widoku Bryanta ćwiczącego o poranku.

Cardio

Kobe biega 6 razy w tygodniu (jeżeli Ty zrobisz z tego dwie, regularne sesje biegowe tygodniowo będzie OK). Dni w których robi dłuższe dystanse (5-8 kilometrów w zależności od obciążenia organizmu) przeplata interwałami. Interwały wyglądają mniej więcej tak: 4 x 400 metrów z dwuminutową przerwą między każdą próbą. Innego dnia jest to  10 x 15 metrów  maksymalnego sprintu oraz 2 x 20o metrów także z dwuminutowym odstępem. Najważniejszą rzeczą jest zmieniać układ ćwiczeń oraz wydłużać/skracać dystans tak żeby nie przyzwyczaić ciała oraz wciąż poddawać je stymulacji.

Siłownia

Także 6 razy w tygodniu.

Dzień 1 i 4:  wyciskanie sztangi leżąc, ściąganie drążka, wyciskanie na skośnej ławce, wyciskanie ciężaru nad głowę oraz skłony tj. ćwiczenia mięśni brzucha.

Dzień 2 i 5:  wznoszenia ramion na boki, wyciskanie ciężaru ciała na drążkach (bar dips), ściąganie wąskiego drążka (triceps), ćwiczenia bicepsów, skłony/ brzuch.

Dzień 3 i 6: przysiady ze sztangą, ćwiczenia nóg na maszynach (uginanie w pozycji leżącej oraz prostowanie w siedzącej) wznoszenia łydek oraz podrzuty sztangi

Jeden dzień przerwy od treningu pozwala Kobe odpocząć i zregenerować mięśnie.

Dieta

Powinieneś przyjmować 1 gram białka na każde pół kilograma masy ciała. Czyli jeśli na przykład ważysz 70 kilogramów, dzienne spożycie białka powinno wynosić 140 gram. Jedzcie zatem mięso kurczaka, ryby, czerwone mięso, twarożki, jajka, orzechy etc.

Ostatnie Wpisy

23 comments

  1. Array ( )
    Zdjęcie profilowe tomtom
    Odpowiedz

    błędne rozumowanie z tą dietą, dokładnie tak jak Ddd napisał. Poza tym dookreślcie, że ten trening biegowy i siłownia dotyczą okresu przygotowawczego a nie sezonu regularnego.

    (0)
  2. Array ( )
    Zdjęcie profilowe GHoZtek
    Odpowiedz

    Polecam tez jajka ( jedno to ok 8 gramów białka) oraz ser biały ( zaleznie od rodzaju oraz zawartosci tłuszczu od 15-20 g białka / 100 gram ) .

    (0)
  3. Array ( )
    Zdjęcie profilowe kuubaz
    Odpowiedz

    bar dips to poprostu pompki na poręczach, a w dniu 3 i 6 są przysiady tylnie i przednie
    nbaplayerworkouts.com/kobe-bryant
    link do opisu treningu

    (0)
  4. Array ( )
    Odpowiedz

    nie nalezy rowniez stosowac tak duzej ilosci aerobow przy probowaniu nabycia masy, gdyz mija sie to po prostu z celem. poza tym same bialko nie starczy, trzeba rowniez jesc weglowodany 🙂

    (0)
  5. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe miqs1
    Odpowiedz

    Ten trening cardio to nie ma cięższkiego( przynajmniej dla mnie , kiedyś trenowałem lekką) . Jestem pewien , że po miesiącu biegania regularnego taki trening dacie radę zrobić:).

    (0)
  6. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe MG
    Odpowiedz

    Jeśli 5-8 km to jest dłuższy dystans to ja nic nie rozumiem. Jak basket to tylko interwały, żadnego tuptania. Wydaje mi się, że jego trening chyba jest troszkę bardziej rozbudowany i więcej czasu poświęca na regeneracje. Chyba, że to tylko 2 tyg cykl przygotowawczy.

    (0)

Gwiazdy Basketu