fbpx

Letnie metamorfozy graczy NBA

26

tor

Pozostajemy w tematach żywienia / sylwetki, wiem że to lubicie. Trener personalny Sean Holmes wziął pod opiekę ROTY Andrew Wigginsa. Elementem kontraktu między panami jest możliwość publikowania materiału z treningów, co nas kibiców bardzo cieszy. Oto rutynowy zestaw ćwiczeń, jakim poddawany jest 20-letni Kanadyjczyk. Jak widzicie sylwetka, jaką oglądamy na zdjęciach nie bierze się z powietrza:

A jak jest z Wami? Ćwiczycie? Co prawda poziom rzeźby prezentowany przez “Maple Jordana” jest raczej nieosiągalny bez chemii, ale jak widać nie trzeba mieć super genów by zadbać o formę, oto przykład rzucającego obrońcy Sixers (i to na długo zanim trafił do ligi):

ns

Jak donoszą internety, jeśli mowa o kolegach z NBA ostro wzięli się za siebie m.in.

James Young (Celtics) -> dodał 2.5 kg mięśnia od zakończenia sezonu
Mitch McGary (Thunder) -> schudł 13 kilogramów (!) waży obecnie w granicach 115 kg

Jestem zmęczony ciągłymi kontuzjami i brakiem możliwości gry na 100%. Czuję się świetnie. [McGary]

1

Tyreke Evans (Pelicans) -> zszedł z wagi 5 kilogramów, nowy coach Alvin Gentry skacze z radości, nowy, szybszy styl gry powinien dodatkowo uskrzydlić zawodnika.

ev

Eric Gordon (Pelicans) -> podobnie co Tyreke, zgubił 4-5 kg
Ryan Anderson (Pelicans) -> problemy zdrowotne ma za sobą, chce być gotów na rygory nowego sezonu, celem są playoffs!

ra

Jimmy Butler (Bulls) -> jak donosi menedżer klubu z Chicago, Jimmy  podrósł do 104 kg. Do ligi wnosił stówkę.

CZYTAJ DALEJ >>

1 2 3

Ostatnie Wpisy

26 comments

    • Array ( [0] => administrator )
      Zdjęcie profilowe marada

      odsyłam do książki pt. Żywienie w sporcie autorstwa prof. Celejowej
      jeśli chcesz podzielić się z czytelnikami swoimi sprawdzonymi sposobami na dietę, zapraszam do merytorycznego komentowania, jeśli komentarz pt. głupoty to wszystko na co Cię stać, dziękujemy za odwiedziny i żegnamy
      pozwolę sobie tylko dodać, że wyienione % są dedykowane (uwaga kluczowe słowo) sportowcom

      (18)
  1. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe szuszek1able
    Odpowiedz

    WOW jestem w szoku patrząc ma Bennetta. Nie chodzi o formę, bo to krótki filmik, ale widać że się chłop wyżyłował – widać, że jest ambitny, trzeba dać mu szansę, a może ją wykorzysta.

    P.S. podoba mi się ten dział żywienia i treningu. Już po kilku artykułach sporo zmieniłem w swoim grafiku i wychodzi na dobre, tak trzymać 😉

    (3)
  2. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe mmm
    Odpowiedz

    Taka dieta może by była dobra dla pływaka, który musi dziennie wcinać do 12k kalorii. Za mało białka, za dużo węgli, tłuszcze to kwestia indywidualna.

    (2)
  3. Array ( )
    Odpowiedz

    Co do makroskładników w diecie..Każdy jest inny i na każdego będzie działać trochę inna dieta i inne proporcje, poza makrosami trzeba pamiętać o innych składnikach takich jak wapń, żelazo, magnez, potas etc.

    PS. Jak patrzę jak Wiggins wyciska sztangę na płasko to mnie łokcie bolą 😛

    (4)
  4. Array ( )
    Zdjęcie profilowe EazyE
    Odpowiedz

    Mmm

    Przestan wierzyć w bajki, 12k kalorii haha, podobno tylko Phelps tyle jadł, ale to jest jeden, najwybitniejzy pływak w historii, w dodatku jadł tyle w okresach najcięższych treningów, myslisz że dzień w dzień tyle jadł?? Haha

    Co do tych proporcji w/t/b mogą być dobre, przecież wegle to paliwo dla organizmu i powoli uwalniają energię dla organizmu a to jest dla koszykarza najważniejsze. Jednak koszykówka to sporo cardio a wtedy trzeba jeść dużo węglowodanów.
    Po co wam tyle białka? Przecież to nie zawody kulturystyczne, zapomnijcie o tym co wam mówił pan Heniek z miejskiej siłowni, niedoszły Mister Olimpia 🙂

    (6)
  5. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe HeatFan
    Odpowiedz

    Czasami zdarza sie Wam walnac glupote na temat diety, ale z tymi procentami to bym sie nawet zgodzil. moze troszeczke obnizylbym weglowodany na rzecz bialka, ALE jestli mowimy tu o koszykarzu na poziomie zawodowym, ktory rozgrywa mecze co 3-4 dni (albo i czesciej) to musi zjesc duzo wegli, inaczej bedzie mimoza pod koszem 😀 Za to jesli jestesmy w okresie budowania beztluszczowej masy miesniowej to w zyciu nigdy.
    PS. Niby oczywistosc ale : tluszcz odklada sie nam nie z tluszczy, ale z weglowodanow 😀

    (4)
  6. Array ( )
    Odpowiedz

    Kto upoważnił Autora do pisania bzdura na temat podziału makroskładników? To jak manipulujemy węglami,białkiem, tłuszczami zależy od wielu czynników. Od wzrostu poprzez wagę, wiek a kończąc na somatypie sylwetki. Dieta koszykarza powinna wynosić -57% węglowodany, 29% tłuszcze, 14% białko. Litości. Proszę autora o przemyślenia na temat tekstów dotyczących diety.

    (-3)
  7. Array ( )
    Odpowiedz

    Jezeli sportowcy mieli by jechac na samych węglach i tłuszczach to spytam sie co bedzie budulcem i zarazem regeneracja dla mięśni!? Proponuje zaciągnąć wiedzy z większej ilośc “źródeł” niż tylko opieranie sie na “książce” pani/pana prof co edukacje skończyli 40/50 lat temu!

    (4)
  8. Array ( )
    Odpowiedz

    Od razu sprostuje za nim ktos złapie mnie za słówko! Sportowcy uprawiający dyscypliny z adaptacja sprinterska! Dieta proponowana przez panią prof moze byc prowadzona prze maratończyków, pływaków długodystansowych itp.

    (1)
  9. Array ( )
    Odpowiedz

    “Co prawda poziom rzeźby prezentowany przez “Maple Jordana” jest raczej nieosiągalny bez chemii”

    Boshe, gosc jest czarny, jest sportowcem, ma nie miec kaloryfera? Omg. to nie polska ligaaaa panowie.

    Chwilami te wasze zachwyty nad nimi są jak [xxx]. Wow sportowiec cwiczy w wakacje, wow gosc robi pompki. Wow sportowiec biega.

    A Wiggins straszny szczypior, mimo wszystko.

    (2)
  10. Array ( )
    Zdjęcie profilowe all3
    Odpowiedz

    duzo zalezy od wielu czynników, ale nie zapomnaijcie o wchłanalności danego surowca np białka, mimo że zjemy dużo to i tak włchłoniemy tylko małą cześć jednorazowo

    (0)
  11. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe mmm
    Odpowiedz

    @EazyE Chłopie zawodowi pływacy muszą spożywać takie ilości kalorii, a oczywistą sprawą jest, że chodzi o dni treningowe. To nie są bajki. Uprawiając jakikolwiek sport, mając ciężką pracę fizyczną trzeba spożywać więcej kalorii. Jest kilka metod liczenia ich. 24 kalorie na 1kg masy ciała x współczynnik aktywności fizycznej od 1,1 aż do 1,5. To jedna z metod liczenia dziennego zapotrzebowania. Teraz makroskładniki: białko od 1,5 do 1,8g na kilogram masy ciała, można podbić nawet do 3g jeżeli jesteś kulturystą. Tłuszcze, zazwyczaj 1g na kg masy ciała, ja stosuję 1,5g na kilogram, bo tak mi lepiej i znam swoje ciało. Reszta to węgle. Oblicz sobie kalorie 1g białka: 4 kcl, 1g tłuszczu: 9kcl, 1g węgli: 4kcl. Dla faceta 80kg ze średnią aktywością fizyczną białko powinno stanowić więcej niż 1/4 spożywanych makroskładników. Oprócz makro ważne są mikro…

    (0)
  12. Array ( )
    Odpowiedz

    pisanie o idealnej diecie dla koszykarza tak jednowymiarowo jest totalnym bezsensem. tzn co? jak autor ujał szkieletory i grubasy powinni zywic sie w takich samych proporcjach wbt, wolne zarty?

    (1)
    • Array ( [0] => administrator )
      Zdjęcie profilowe marada

      100% racji, to nie takie proste, to jakby napisać, że ten model kicksów jest najlepszy dla wszystkich niezależnie od wagi, doświadczenia, pozycji, predyspozycji i historii kontuzji, dlatego w ogóle poruszamy tematy żywieniowe, każdy wyciągnie coś dla siebie, zastanowi się, postudiuje w domu, % podane przez panią profesor to jedynie pewien drogowskaz, uśrednienie, pozdr!

      (0)
  13. Array ( )
    Zdjęcie profilowe EazyE
    Odpowiedz

    Mmm

    Prsestan sie chłopie pogrążać, juz widzę jak po wpierdzieleniu 4tys kalorii Phelps sobie idzie z leciutkim brxuszkiem popływać..haha
    Chyba że nie je przed treningiem a po treningu ładuje 8k kalorii…
    Nie wierz we wszystko co Ci mówią i co czytasz, taka moja rada

    (0)
  14. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe mmm
    Odpowiedz

    @EazyE Oczywiście, przecież podczas dnia je się 1 posiłek ew 2… A podczas doby wykonujemy 1 trening, nawet jeżeli sport to twój zawód :/ Poczytaj sobię fora i taka drobna rada, czytaj uważnie. Wolno ze zrozumieniem, ewentualnie przepisz na kartkę, żebyś zrozumiał 🙂 Podałem przykład sportu, pływania. Zawodowi pływacy spożywają średnio do 5k kalorii, są znane przypadki, że przekraczali próg 10k, w momencie przygotowywania formy na zawody. Znany jest przypadek Phelpsa, który pochłaniał mityczne 12k, które przytoczyłem. To taki Kobe Bryant wsród pływaków. Oni nie idą na basen i pływają sobie 1-2godzinki żabką tylko ostro zapieprzają po 5-8godzin. Znasz te uczucie ssania, jak wracasz z basenu? No właśnie… Pływanie angażuje wszystkie mięśnie ciała, co sprawia, że zużywane są całe zapasy energetyczne. Czym najlepiej je uzupełnić? No tak… węglowodanami. Dlatego i właśnie dlatego NAPISAŁEM, że ta dieta “57% węglowodany, 29% tłuszcze, 14% białko ” jest może dobra dla pływaka. A i spójrz na jego sylwetkę. 1,93m + 88kg według wikipedii, bf prawdopodobnie na poziomie 6-7%.

    (0)
  15. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe Ciuus
    Odpowiedz

    A ja zamiast pisać wprost o dietach podawał bym źródła….
    Wiem, że jest źródło na końcu ale po co w tekście dawać takie dane. Przecież to nie ma sensu.

    Nie dość, że sama dieta powinna być układana indywidualnie pod każdego to jeszcze dieta powinna być dostosowana do wysiłku fizycznego.

    A i sprostowałbym słowo sportowca…. Sportowcem jest też osoba, która wychodzi z psem po biegać albo jedzie rowerem na działkę. Sport to każda aktywność fizyczna wykonywana amatorsko, rekreacyjnie czy profesjonalnie. Skoro to dieta dla sportowca to każdy powinien się w nią wpasować, a tak niestety nie jest.

    Wiadomo, że za trudno jest ująć wszystkie te elementy, zwłaszcza w tekście, dlatego moim zdaniem najlepiej byłoby po prostu podać źródło, gdzie jak ktoś chce może szukać, a nie podawać nawet prawdziwe informacje ale wyrwane z kontekstu. Bo wątpię czy ktoś sięgnie po książkę. Przeczyta, zastosuje i może być średnio.

    (1)
  16. Array ( [0] => subscriber )
    Zdjęcie profilowe What Can I Say Only LBJ
    Odpowiedz

    @Dadiking

    Taką dietą nie zalejesz się “fatem” jak to określiłeś pod warunkiem, że będziesz ćwiczył tyle co koszykarze. Oni dziennie spalają ogromne ilości kalorii dziennie, więc taka ilość węgli jest niezbędna jako paliwo 🙂

    Pozdro 🙂

    (0)

Gwiazdy Basketu